Search

רה"מ נתניהו: "אנו עלולים להגיע לעשרות אלפי ישראלים שימותו מהקורונה" - ישראל היום

רה"מ נתניהו: "אנו עלולים להגיע לעשרות אלפי ישראלים שימותו מהקורונה" - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בראיון לחדשות 12 כי המאבק בקורונה רחוק מלהסתיים, והפציר באזרחים להישאר בביתם.

צילום: משה בן שמחון

נתניהו אמר בנאומו: "אף אחד לא יודע כרגע לאן זה יגיע - אנחנו יודעים איך זה התחיל ולא יודעים איך זה יסתיים. המגיפה התחילה בסין, עברה לאיטליה ומשם ליתר מדינות העולם. המדינות שלא חסמו את הגבולות שלהם המצב הרבה יותר גרוע. איטליה, ספרד, איראן. במדינות האלה מדברים על מתים, ולא על חולים - זה המדד. גם בארצות הברית מתקרבים לסגר כמו שלנו לפחות. שיעור המיתות יכול לנוע בין אחוז שניים, לבין 4. בישראל זה יכול להגיע לרבבות של מתים. אנחנו במצב טוב יותר מהמדינות האלה כי קיבלנו החלטה לסגור את הגבולולת. מה שאני מנסה לעשות זה לאתר, לבודד, וטפל בחולים. יש בעיות כלכלה, פרנסה, קיום. אני רוצה במק'ביל לשחרר את הבריאים. כדי לאתר את החולים אנו משתמשים באמצעים דיגיטליים".

על הביקורת על משרד הבריאות אמר נתניהו: "התקציבים לבריאות יותר מהכפילו את עצמם בתקופתי. היו חוסרים ואני לא אומר שלא, אבל כרגע מה שחשוב הוא לעבוד ולבודד. כרגע רוב מערכות הבריאות על סף קריסה אז זה לא משנה. בגלל זה כרגע אני מנסה לתחום את החולים".

על ממשלת האחדות אמר: "הגעתי עם הצעה נדיבה (לכחול לבן), אנשים נדהמו. אמרתי שנחלק באופן שיווני גם בוועדות הכנסת. כך נוהגים בממשלת אחדות. אבל לפיד רוצה להפר את זה הם רוצים רוב בוועדות. התוכנית של יאיר לפיד, אני לא אומר שזה גנץ, ללפיד קשה להחליט. מה שמונע את האחדות זה ניסיון לגלוש להשתלטות להדיח את יושב ראש הכנסת. הם יכולים להחליף את היו"ר ואז אין אחדות. הם אמרו: 'אתה ראש ממשלה ראשון, ויש לך את יו"ר הכנסת'. ליאיר לפיד יש רעיון מטורף. יאיר לפיד מטורלל. ועם כל זאת אני קורא לו להצטרף, וגם לליברמן". 

נתניהו וגנץ אצל הנשיא ריבלין //  צילום: קובי גדעון לע"מ

בפנותו לבני גנץ אמר נתניהו: "אני מבקש ממך בני, אמרת ישראל לפני הכל. לא לפיד לפני הכל. קבל את ההחלטה יש הצעה פנטסטית. אפשר ללכת יחד ולצאת מהפוליטיקה הקטנה ומהעסקנות. אני אומר את זה מעומק לבי בתור אחד שפועל בכל דרך כדי להציל את המדינה".

על אף העלייה הדרסטית במספר החולים בקורונה, ההנחיות המחמירות, האיסור להתקהל והקריאה לציבור שלא להגיע לחופי הים והפארקים הציבוריים, אלפים גדשו היום (שבת) את חופי הים בחיפה, הקריות והגליל המערבי, במזג אוויר אביבי. לטענת רבים מהמבלים בחופי הים הבוקר לא נראו פקחים או שוטרים שקראו לציבור שלא להתקהל ולשמור על הנחיות הסגר. 
לפי סרטונים ברשתות החברתיות נראו המונים מסתובבים ברחובות תל אביב, כיכר רבין והטיילת. מה שגרם למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב לצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מזג האוויר היפה הוציא אנשים לרחובות, בבקשה חזרו הביתה", במטרה לגרום לאנשים לחזור לבתיהם ולהמשיך לשמור על הנחיות המשרד. 

בתוך כך, הבוקר פורסמו נתונים חדשים של משרד הבריאות המראים כי כמות הבדיקות הוכפלה בארבעת הימים האחרונים. אך למרות זאת,הנתונים על מספר החולים החיוביים מתוך הנבדקים לא יכול לתת לנו מידע על שכיחות הנגיף באוכלוסייה הכללית.

הסיבה לכך היא שבודקים רק אוכלוסיות ספציפיות של אנשים כמו חוזרים מחו"ל או אנשים שהיו במגע עם חולים. לכן קבוצת החולים הגדולה ביותר היא בין גיל 30 ל-39 (14% מהחולים) אינה בהכרח מייצגת, משום שייתכן שבני הגילאים הללו נוסעים יותר לחו"ל.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור מסר: "רק פרסום של אחוז החולים החיוביים מקרב כל החולים שאושפזו לאחרונה בבתי החולים בשל דלקת ריאות ייאפשר הערכה של מספר החולים האמיתי בישראל".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-21 18:49:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0MDUz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0MDUz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "רה"מ נתניהו: "אנו עלולים להגיע לעשרות אלפי ישראלים שימותו מהקורונה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.