Search

פרשת "הממד החמישי": "ההחלטה על חקירה פלילית - מראית עין פוליטית" - וואלה!

פרשת "הממד החמישי": "ההחלטה על חקירה פלילית - מראית עין פוליטית" - וואלה!

פרשת "הממד החמישי": "ההחלטה על חקירה פלילית - מראית עין פוליטית"
צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

גורמים במערכת האכיפה מתחו היום (שישי) ביקורת על החלטת ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, להורות אתמול על חקירה פלילית נגד חברת "הממד החמישי", שבראשה עמד יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.

לדבריהם, עיתוי ההודעה, ימים ספורים לפני הבחירות, יוצר מראית עין של התערבות פוליטית בהחלטות הפרקליטות. אותם גורמים טוענים כי הדבר אף נאמר לאלדד בדיונים שעסקו בעניין - אולם הוא בחר לפרסם את החלטתו כעת בכל זאת.

החלטתו של אלדד מבוססת על חוות דעת שכתב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, לפני כמה חודשים. גורמים בסביבתו של אלדד דוחים את הטענות נגדו ומשיבים כי "לא היה שום שיקול פוליטי בהחלטה. מרגע שנודע שגנץ אינו חשוד, לא הייתה שום מניעה לקבל את ההחלטה סמוך לבחירות. אם הוא היה מקבל את ההחלטה לפתוח בחקירה יומיים אחרי הבחירות - היו תוקפים אותנו מהצד השני".

מלשכתו של מ"מ פרקליט המדינה נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס להכפשות אנונימיות מצד גורמים עלומים. בכוונת מ"מ פרקליט המדינה לפעול עם כל הפרקליטים, בשיתוף פעולה עם היועמ"ש, לקידום שלטון החוק ושמירה על עצמאות הפרקליטות. לא ניתן לגורמים אינטרסנטים לפגוע בעבודת הפרקליטות. ההחלטה לפתוח בחקירה התקבלה בשיתוף עם בכירי הפרקליטות ובתיאום עם היועמ"ש וחוות הדעת בנושא הוכנה לפני זמן רב".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-21 08:06:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIwOTDSAQA?oc=5
52781825448073

Bagikan Berita Ini

0 Response to "פרשת "הממד החמישי": "ההחלטה על חקירה פלילית - מראית עין פוליטית" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.