Search

משפחות הישראלים על "אוניית הקורונה": "לא מוכנים להשתתף בניסוי" - ישראל היום

משפחות הישראלים על "אוניית הקורונה": "לא מוכנים להשתתף בניסוי" - ישראל היום

כ־130 מנוסעי הספינה שעוגנת בנמל יוקוהמה פונו במהלך הימים האחרונים לאחר שהתגלה כי הם נושאים את וירוס הקורונה. כעת, פרסמו 152 ילדיהם ונכדיהם של הישראלים שעל הספינה מכתב בו הם קוראים להחזירם לארץ בעקבות סיבות שונות וביניהן גם מצבם הבריאותי והסיכוי שייחשפו לנגיף בספינה.

על ספינת "דיימונד פרינסס" נמצאים 17 ישראלים, 10 מתוכם מאותה משפחה. 3,700 הנוסעים עדיין נמצאים בבידוד ומיועדים לרדת ממנה רק ב־19 בפברואר, לאחר תום תקופת הבידוד. במקביל, היום פונו עשרות חולים נוספים מהספינה, ונבדק החשד שנדבקו בווירוס הקטלני.

תיעוד: הישראלים מסתובבים על אוניית הקורונה // צילום: ניקול בן דוד

במכתב, עם הכותרת "ושבו הורים לגבולם", פונות משפחות הישראלים למדינה ומבקשות כי תפעל להחזרת יקיריהם מהספינה כדי שיוכלו להמשיך את תקופת הבידוד בארץ. "אי אפשר להמשיך לתת ליפנים לעשות באזרחי ישראל ככל העולה על רוחם, ומדינת ישראל צופה מהצד. אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות והלחם על השבתם ועל בריאותם"', כתבו. 

במכתבו הוסיפו כי "ההורים שלנו לא פושעים, לא מבריחי סמים ולא מתחמקים מהחוק - הם אזרחי המדינה שנסעו לטיול לאחר אסון כפול שקרה במשפחה. מבחינת היפנים- שהספינה תיעלם. הם עושים את הניסוי הגדול בהיסטוריה של בידוד מחלות. בשל מערכות האינסטלציה, החשמל, התנאים הסביבתיים ועוד, גם הבריאים חשופים יום יום לנשאים רבים".

עוד נכתב במכתב כי: "אנחנו רואים בממשלת יפן, בחברת הספנות ובממשלת ישראל אחראיות למחדל הזה. היפנים – שלא מעבירים אותם לבידוד רפואי, חברת הספנות - שמתירה לממשלת יפן לעשות באוניה כרצונה, והרשויות בישראל שמפקירות אותם בידי ממשלה אחרת עם סדרי עדיפויות שונים".  

"אנחנו דורשים שיוקם צוות חרום שיכלול את נציג משרד החוץ, נציג משרד הבריאות, מהנדס מומחה בתחום המערכות לבתי חולים ונציג מטעמנו. הצוות הזה צריך לדאוג למתחם מוגן בארץ על פי הכללים ההנדסיים והרפואיים שיקבל אליו את בני המשפחה שלנו לבידוד בארץ, בתנאים רפואיים מקובלים. הצוות הזה צריך לפעול מול היפנים באופן מידי על מנת שישחררו אותם להטסה לארץ", הוסיפו.

עוד בנושא:

בהודעת העדכון היומית שהוציא משרד הבריאות נכתב בין היתר כי: "עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות ולא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה עם נגיף הקורונה. יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה.

 
לשם כך, משרד הבריאות הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, וכן יכשיר בימים קרובים 3 מעבדות נוספות לבדיקות ואימות נגיף הקורונה: בבתי החולים סורוקה, הדסה ובבית החולים רמב"ם. משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות ("פייק ניוז") שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים", הוסיפו.

"אין כל מחקר שיכול להעיד על קבוצות סיכון"

בשיחה עם פרופסור אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא ובהרצליה מדיקל הוא הסביר כי: "מדובר במחלה שאחוז הקורבנות ממנה עומד על כשני אחוז. ישנו חשש שבמדינות כמו הודו, פקיסטן ומדינות אפריקה בהן מערכת הבריאות לא מפותחת הווירוס עובר מאחד לשני מבלי שיהיו דיווחים על כך וזה די מסוכן.

גם בסין ישנה אפשרות שיש לא מעט קורבנות ונדבקים שעדיין לא יודעים עליהם. יש גם לא מעט מחלימים וזה בעיקר בזכות מערכת חיסון תקינה, אין תרופה לווירוס ומי שנמצא בקבוצות סיכון עשוי לחוות קשיים בהתמודדות איתה. חשוב לציין שהנדבקים אינם רק אסייאתים. נכון לעכשיו אין כל מחקר שיכול להעיד על קבוצות סיכון לפי גזע אבל ישנם גם נדבקים שאינם אסייאתים".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-11 12:04:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyNjc50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyNjc50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משפחות הישראלים על "אוניית הקורונה": "לא מוכנים להשתתף בניסוי" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.