Search

דיווח בעזה: הפלגים החליטו על הפסקת שיגורי בלוני התבערה והנפץ - ישראל היום

דיווח בעזה: הפלגים החליטו על הפסקת שיגורי בלוני התבערה והנפץ - ישראל היום

כלי התקשורת הפלשתיניים ברצועת עזה דיווחו היום (שלישי) כי לאחר יציאת המשלחת המצרית מעזה, במהלך הלילה שבין שני לחמישי, התקבלה החלטה להפסיק לשגר בלוני תבערה ובלוני נפץ משטח הרצועה לעבר ישראל. החלטה שלפי הדיווחים, אם אכן התקבלה - תמומש לאורך זמן ולא באופן מיידי. זמן קצר לאחר פרסום הדיווח פריט חבלה מחובר לצרור בלונים, נחת בשכונת מגורים בעיר אשקלון.

עוד בנושא:

בעיתון הפלשתיני "אל קודס" טענו כי מקורות בעזה אישרו כי ההחלטה לחדול משיגור הבלונים התקבלה בפגישה עם המשלחת המצרית. לפי דיווחים, אחרים ישראל התחייבה כי העברת הכספים מקטאר לא תעוכב, כפי שהיה בחודשים האחרונים, והכספים מקטאר יועברו לעזה בזמן.

תיעוד מטריד מעזה: בלונים עם פצצות מרגמה

לפי מקורות פלשתיניים, ההחלטה שהתקבלה בדרגים גבוהים הועברה לרמות השטח ולמפקדי "יחידות הבלונים" האמונים על שיגור הבלונים לעבר יישובי העוטף. המקורות הדגישו כי "ייתכן שייקח זמן עד שההחלטה תיושם ותגיע עד לאחרון משגרי הבלונים" והוסיפו כי גם ״התנהלות ישראל יכולה להשפיע על יישומה״.

מאז שעות הבוקר, היו מספר אירועים של בלוני נפץ ותבערה ששוגרו מעזה ונחתו בישראל. מוקדם יותר היה חשד למטען מאולתר שחובר לצרור בלונים ואותר ליד גן במועצה האזורית שדות נגב. כמו כן, ‏בלון עם חשד למטען נפץ אותר הבוקר בקיבוץ סעד. כאמור אירוע נוסף התרחש באשקלון, זמן מה אחר פרסום הדיווח.

צילום: דוברות המשטרה

הדיווחים האלו מגיעים אחרי שמוקדם יותר היום העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לבכירי הלשכה המדינית של חמאס בביירות, דיווח כי ישראל העבירה מסר חד משמעי לחמאס בעזרת המתווכים המצרים, שביקרו ביום שני ברצועת עזה. המסר שהועבר הוא כי אם לא ישוב השקט - ישראל תכה בחמאס ומהלך התקפי כזה יזכה לגיבוי אמריקני ובינלאומי.

בד בבד, דווח בעיתון הלבנוני כי חמאס הודיע למתווכים המצרים כי אם ישראל תשוב למדיניות הסיכולים הממוקדים ותחסל את בכירי הארגון, הדבר יביא למלחמה.

עוד דווח כי חמאס מעוניין להתקדם בתהליך ההסדרה בעזה, ובכירי הארגון הזהירו את חברי המשלחת המצרית כי חוסר התקדמות בהסדרה, או הקפאת תהליכי ההסדרה שעליהם כבר סוכם, וחלקם אף מיושמים בשטח, יגביר את הלחץ בגבול ואת הסכנה להסלמה.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-11 11:44:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMyNjg10gEA?oc=5
52781810568390

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דיווח בעזה: הפלגים החליטו על הפסקת שיגורי בלוני התבערה והנפץ - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.