Search

נתניהו על הצעת סער למנותו לנשיא: "ספין שמעיד על התיישרות עם השמאל" - וואלה!

נתניהו על הצעת סער למנותו לנשיא: "ספין שמעיד על התיישרות עם השמאל" - וואלה!

נתניהו על הצעת סער למנותו לנשיא: "ספין שמעיד על התיישרות עם השמאל"

במטה הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו היום (שלישי) כי "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק את נתניהו מהנהגת המדינה". זאת בתגובה להצעתו של ח"כ גדעון סער למנות את נתניהו לנשיא אם ייבחר לראשות הממשלה. עוד הוסיפו כי "זה לא הזמן לפילוג בליכוד, אלא לאחדות סביב ראש הממשלה נתניהו".

במהלך כנס תומכים בנתניה שנערך אמש, אמר סער כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הוא יפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה. "אם לא נחולל שינוי ביום חמישי העם יחולל שינוי בבחירות", קרא סער. "אם אבחר, אפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה כדי שימשיך לתרום למדינה".

בכנס שנערך בהמשך הערב בחדרה, שב סער על הצעתו. לדבריו, "לנתניהו יש כישורים בינלאומיים, הוא בהחלט יכול לתרום כנשיא המדינה. אני בהחלט מאמין בזה".

בעוד יומיים יצאו חברי הליכוד להצביע בפריימריז על ראשות המפלגה. אתמול קבע בית הדין של הליכוד כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ה-23, ובכך הפך את החלטתו הקודמת שחייבה את המפלגה לערוך בחירות מקדימות לרשימה. בשבוע שעבר, בית הדין קבע כי החלטת מרכז הליכוד מתחילת החודש על הקפאת הרשימה מנוגדת לחוקת הליכוד והורה לקיים פריימריז, אך יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ דרש דיון בהרכב מורחב כדי להפוך את ההחלטה, ובית הדין קיבל את העתירה והפך את ההחלטה.

בהחלטה נוספת הנוגעת לפריימריז לראשות המפלגה, בית הדין של הליכוד החליט לדחות את העתירה שהגיש סער נגד פריסת הקלפיות ואתרי ההצבעה. סער עתר נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, לפיה המתפקדים יוכלו להצביע רק בסניפים אליהם הם משויכים, ולא בכל הארץ כפי שהיה בעבר. עם זאת, בית הדין דחה את העתירה וקבע כי המתפקדים יוכלו להצביע רק בסניפים שלהם. ההחלטה צפויה לפגוע בעיקר במפקדים המאורגנים, שנהגו בעבר להצביע בקלפי אחת ליד מקום עבודתם, כמו מתפקדי התעשייה האווירית אותם מוביל ח"כ כץ.

במקביל, ועדת הבחירות הודיעה היום כי תאריך את שעות ההצבעה ביום חמישי, מהשעה 09:00 עד השעה 23:00. בסביבת נתניהו חוששים כי מזג האוויר הסוער שצפוי ביום חמישי יוריד את אחוזי ההצבעה, ולכן פעלו להארכת שעות פתיחת הקלפיות.

הרב מאזוז הודיע רשמית על תמיכה בנתניהו: "גם סער יגיע זמנו"

בתוך כך, הרב מאיר מאזוז, ממנהיגיו הבכירים של הזרם הספרדי במגזר החרדי, הודיע סופית על תמיכה בראש הממשלה נתניהו בפריימריז שיתקיימו בליכוד. במכתב שהוציא כתב בין היתר כי ‏"קשה לי להכריע בין ראש הממשלה נתניהו ובין מר גדעון סער, אבל לפי הכלל הידוע אין חכם כבעל הניסיון, אני מעדיף את ביבי". בהמשך ציין כי "גם גדעון סער יגיע זמנו ויעלה מעלה מעלה".

התמיכה של הרב נחשבת משמעותית, היות שאלפים מתלמידיו ובוגרים התפקדו בשנים האחרונות לליכוד ויש להם זכות הצבעה בבחירות הקרובות. במוצאי שבת הגיע נתניהו לביקור במעונו של הרב מאזוז בבני ברק, שוחח עמו ארוכות וביקש ממנו את תמיכתו. יממה לאחר מכן, ביקר ח"כ סער בבית הרב, וביקש אף הוא את תמיכתו. מדובר בהישג עבור ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שכן חלק גדול מהמצביעים המזוהים עם הרב מאזוז הם קבוצה שהוא כינס תחתיו וקרעי פעל לכך שרבו יתמוך בנתניהו.

(עדכון ראשון: 13:23)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-24 11:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzExNzfSAQA?oc=5
52781737372528

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו על הצעת סער למנותו לנשיא: "ספין שמעיד על התיישרות עם השמאל" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.