Search

כחלון על השלכות משבר הקורונה: "מזהים פגיעה בתעשייה" - וואלה!

כחלון על השלכות משבר הקורונה: "מזהים פגיעה בתעשייה" - וואלה!

כחלון על השלכות משבר הקורונה: "מזהים פגיעה בתעשייה"
צילום: רויטרס

שר האוצר משה כחלון מסר היום (ראשון) במסיבת עיתונאים כי הממשלה הבחינה בפגיעה בתעשייה שמקורה בסין ובמזרח הרחוק, כמו גם בענף התעופה. "משרד האוצר יודע לתת מענה מהיר, נותנים את כל המענה הנדרש ונפעל לתת מענה מהיר לכוחות ההצלה", אמר כחלון והבהיר כי הוא עומד בקשר עם מקבילו ברשות: "המגפה לא עוצרת במחסומים ולכן חשוב שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית".

במסיבת העיתונאים, בה השתתפו שרים נוספים, הוצגו השלכות נוספות שיש למשבר על הכלכלה המקומית. שרת השיכון יפעת שאשא ביטון תיארה את ההשפעה שיש להתפרצות הנגיף על ענף הבנייה, והצביעה על הקשיים בעיקר בייבוא חומרי גלם ובנייה ובכוח האדם. "זה רק ילך ויתרחב אם יסגרו את הייבוא. טורקיה ואירופה נמצא עם מלאי רק לחודש הקרוב. אם נצטרך לסגור את הקשר עם הרשות הפלסטינית נהיה בבעיה, זה אומר שלא יהיו 60 אלף עובדים".

גם שר הכלכלה אלי כהן טען כי "אנחנו חייבים לדאוג לחומרי גלם לתעשייה, ומחפשים לראות ענפים ותעשיות שיכולים לפעול למען הנושא הזה". הוא ביקש מנציגי משרד האוצר לסייע לחברות ועסקים קטנים במצוקה, כגון "סוכני נסיעות שהעבודה אצלם נעצרה".

שר התיירות יריב לוין טען כי בשל המשבר נוצרו בעיות תזרימיות בענף התיירות. "בתום המשבר נדב את היקף ההיזקים ונוכל להידרש לשאלת הפיצויים". מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד התייחס למצבה של אל-על ברקע המשבר, ועדכן כי נציגי המסגר יוועדו היום שלהם עם הנהלת חברת התעופה ברקע הכוונה לפטר עובדים, בשל הנזק הכבד שנגרם לחברה, וינסו לתת פתרון לבעיות תזרימיות. "כרגע אין כלים לדעת איך לאמוד את הנזק", מסר. שר החינוך רפי פרץ עדכן מצידו כי כל התלמידים ששהו בבידוד כתוצאה מהמפגש עם קבוצת התיירים הקוריאנית שבו ללימודים.

נגיד בנק ישראל אמיר ירון אמר כי חרף המשבר "המערכת הפיננסית חסונה", וכי החשיפה הישירה של המערכת הבנקאית לסין היא נמוכה. עם זאת, הוא הבהיר: "ברור ששווקי הבורסה ירדו, והתשואות של האג"חים ירדו".

קומות 5 ו-6 בקניון גבעתיים נסגרו הבוקר בגלל חשד שאדם שנדבק בנגיף הקורונה שהה במקום. האיש החשוד כחולה במחלה הגיע לקופת חולים הממוקמת בקומה 6, כאשר גם הקומה שמתחת בודדה למשך רבע שעה.

כעבור זמן קצר החשד הופרך, והקניון נערך להשבת הפעילות לסדרה. "אדם שחש לא בטוב ושב מארצות הברית דרך איטליה נבדק לפי הנהלים", הבהירו במשרד הבריאות, "אין מניעה מלהגיע לקניון ואפשר להמשיך את שגרת החיים כסדרם".

"לפני שעה הודיעו לנו שמבודדים את קומה חמש בגלל שהגיע אדם להיבדק מחשד שנדבק בקורונה", סיפרה עובדת בקניון, "סגרו את כל המעליות כי הוא עלה במעלית, הזמינו לו אמבולנס ולקחו אותו לבית החולים. בודדו את כל האנשים מקומה חמש. עכשיו נתנו לנו תשובה שהוא לא חולה, והוא לא בא במגע עם אנשים. הכל חוזר לסדר ומשחררים את המעליות".

מחשש להידבקויות נוספות בנגיף הקורונה בישראל, מתחם אשפוז חדש למבודדים יוקם בבית החולים רמב"ם שבחיפה. בית החולים הודיע אמש כי אף שטרם אושפז בו חולה מאומת בנגיף, משרד הבריאות הנחה את הנהלתו להתכונן לוגיסטית לקליטת חולים, במסגרת היערכות למצב שבו יידרש תגבור של הטיפול בהם.

בעקבות זאת, מתקיימות ברמב"ם הכנות, המלוות על ידי משרד הבריאות, ליצירת מחלקת אשפוז חדשה ונפרדת, שתמוקם בקומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר, עם כניסה נפרדת מהכניסות הראשיות של בית החולים. ההכנות כוללות יצירת מערך של כוח אדם ייעודי ונפרד למחלקה זו, וכן הכנת תשתית שתבטיח בידוד בטוח ומקיף, על פי הדרישות המחמירות שקבע משרד הבריאות.

ביום שישי, עם הידיעה על ארבעה בני אדם נוספים שנדבקו בווירוס בישראל, עלה מניין החולים בישראל לשבעה, כולל אחד שמאז הבריא ושוחרר מבידוד. בין החולים החדשים - שני גברים מצפון הארץ ששבו מאיטליה, נוסע ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן ואשתו של הישראלי שזוהה כחולה בנגיף לאחר שחזר מאיטליה.

במקביל, נבדק החשד שתינוקת בת 15 חודשים מעוספיה, ששבה החודש מאיטליה ושהתה בבידוד, נבדקה אף היא בנגיף. היא חשה ברע והועברה על ידי מד"א לבית החולים כרמל שבחיפה, ומשם לבידוד בבית החולים שיבא.

(עדכון ראשון: 10:43)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-01 09:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDM4MDDSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDM4MDDSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כחלון על השלכות משבר הקורונה: "מזהים פגיעה בתעשייה" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.