Search

איתמר בן גביר ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:30 - ישראל היום

איתמר בן גביר ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:30 - ישראל היום

עוצמה יהודית לא תפרוש מהבחירות לכנסת ה-23. יו"ר המפלגה, עו"ד איתמר בן גביר, מסר הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת בעניין והדגיש כי יתמודד. בעבר כבר כינס בן גביר את העיתונאים ויצר חרושת שמועות במערכת הפוליטית - אך לבסוף הודיע שהוא אינו פורש מהמרוץ.

"הערב הזה לא קל לי ולכל אנשי עןצמה יהודית, אבל הערב הזה באתי לנאום נאום ניצחון. ניצחון הערכים הדרך על העסקנות והאמת על השקר. זה לא סוד שניהלנו משא ומתן עם כל מפלגות הימין. עד לפנות בוקר ישבתי עם נציגי הליכוד ואמרתי תנו לנו משהו אידיאולוגי", אמר בן גביר. 

"אנחנו מדברים בשפה אידיאולוגית והם לא מסוגלים להבין מה זה. מה שהם ידעו לדבר זה בג'ובים, בתפקידים וכדומה. הם לא הסכימו לשנות את הוועידה לשינוי שופטים, להפסיק פרוטקשיין לחמאס ושלא נהיה בעלי הבית במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. הם כמובן לא הסכימו להצהיר שאין ולא תהיה מדינה פלשתינית. יש לנו אמירה ברורה לכל אלה שטוענים שהם ימנים. אני לא פוליטיקאי, אני מייצג דרך", הסביר בן גביר.

במהלך השבוע החולף גבר מאוד הלחץ על בן גביר להודיע על פרישה של עוצמה יהודית מהמרוץ לכנסת, לאור העובדה שבסקרים האחרונים הרשימה אינה מתקרבת לאחוז החסימה, ומנגד גוש הימין מתקרב ל-61 מנדטים. עד עתה נותר בן גביר איתן בסירובו לפרוש, וגם השיחות שנפתחו בנושא עם הליכוד לא הביאו לפריצת דרך.

עם זאת, במקביל לערוץ עם הליכוד התנהלו מאחורי הקלעים שיחות על שיתוף פעולה בין עוצמה יהודית ליהדות התורה, שבמסגרתו תפרוש "עוצמה" מהמרוץ ותתמוך ברשימה החרדית.

בעוצמה יהודית טענו כי בתחילת השבוע סוכמו תנאים עקרוניים ביניהם לבין הליכוד לפרישה מהמרוץ בבחירות לכנסת. לפי התנאים, מאי גולן שמוצבת במקום 34 בליכוד, תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 מנדטים - היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית.

על פי ההסכם, הליכוד הייתה מתחייבת להוריד את אחוז החסימה ולבטל את סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם כי חאן אל-אחמר יפונה בתוך שישה שבועות. אולם, בעוצמה יהודית טוענים הבוקר שעודכנו על ידי נציגי הליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהסיכום ומסרב לקיים את התנאים.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-01 16:55:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3OTYx0gEA?oc=5
52781839413922

Bagikan Berita Ini

0 Response to "איתמר בן גביר ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 19:30 - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.