Search

N12 - בהלת הקורונה: מהיום תיאסר כניסת זרים מאיטליה לישראל - mako

N12 - בהלת הקורונה: מהיום תיאסר כניסת זרים מאיטליה לישראל - mako

התפתחות דרמטית: אותר חולה ראשון בקורונה בישראל - כך הודיע היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בתדרוך לתקשורת. "זהו אירוע מורכב", הוסיף המנכ"ל - שציין כי החולה המאומת הוא גבר שחזר מאיטליה. בעקבות זאת, צו הבידוד לחוזרים מאיטליה הפך לרטרואקטיבי - וחל כעת על כל מי ששב בשבועיים האחרונים. בכירים במשרד הבריאות אמרו כי חולה הקורונה הסתובב בישראל כמה ימים וקיים חשש שבא במגע עם אחרים. משרד הבריאות מקיים תדרוך מיוחד בנושא הקורונה: הצטרפו לשידור הישיר

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מנכ"ל המשרד עדכן כי הגבר חש ברע אתמול, שלושה ימים לאחר שחזר מחו"ל: "יש לו סימפטומים ולכן הוא דיווח על כך. בוצעו לו בדיקות של המשרד עם קופות החולים ועם מד"א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד"א לאשפוז בשיבא במתקן הייעודי. בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו. האדם הזה יקבל את הטיפול הטוב ביותר שהמערכת יודעת לתת". עוד התייחס לחשש שהאיש הדביק אחרים: "שירותי הבריאות יאתרו את כל מי שהיה במגע עם אותו אדם כדי להכניס אותם לבידוד. כול המגעים של אותו אדם ייכנסו לבידוד בית, שהוא מחויב ולא וולונטרי".

משרד הבריאות מעדכן את ההנחיה לחוזרים מאיטליה: "המציאות השתנתה" 

בהמשך דבריו הסביר בר סימן טוב כי בעקבות המקרה המשרד מחדד את ההמלצות לחוזרים מאיטליה: "הבידוד הוא גם רטרואקטיבי - המציאות השתנתה. החולה חזר לפני ארבעה ימים, ובהתאם לכך הצו יעודכן באופן כזה שעל כל מי ששהה באיטליה ב-14 הימים האחרונים תהיה חובת להישאר בבידוד עד שיושלמו 14 יום למועד עזיבתו את איטליה".

"אנחנו מודעים למורכבות של ההחלטות שלנו", הוסיף המנכ"ל. "אבל אנחנו רואים עוד ועוד מוקדים באירופה שמאתרים חולים. כמעט אין מדינה באירופה ללא חולים מאומתים. אנחנו קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן עד למקרה הראשון בישראל - ועכשיו יש לנו את המקרה הראשון".

בהמשך דבריו התייחס בר סימן טוב לפעולות המשרד: "המערכת נערכת זמן רב מאוד לאירוע הזה. ברור שברגע שיש חולה ראשון המציאות משתנה. אנחנו בטוחים וסומכים על יכולות המערכת - מיכולות האיתור והניטור שלנו, שיתוף הציבור ושיתוף הפעולה עם מד"א וקופות החולים עד לאשפוז כדי לתת את המענה הטוב ביותר לציבור הישראלי כדי שנתמודד עם האירוע המורכב".

עוד הדגיש בר סימן טוב כי המקרה החדש מדגיש את חשיבות ההנחיות המחמירות של המשרד: "החמרנו כל הזמן גם אם זה נראה בלתי סביר. אנחנו בטוחים שעשינו את הדבר הנכון. גם הקריאה לא לטוס לחו"ל, אפילו שהיא נראית דרקונית, עכשיו כשהנגיף באירופה - נכון מאוד יעשה הציבור אם יימנע".

"אנחנו רוצים להאט את קצב התחלואה", הסביר, "עברנו מאסטרטגיה של מניעה לאסטרטגיה של דחייה - עכשיו רוצים להבטיח כמה שפחות הדבקויות מתוך אותם מקרים". לדבריו, המשרד פועל על מנת שכול הישראלים שנמצאים בצפון איטליה "יועברו כמה שיותר מהר לבידוד בית"? בתיאום עם המל"ל ורשות האוכלוסין, במשרד פועלים לצמצם את החשיפה של הציבור הישראלי למי שהיה בצפון איטליה.

"הציבור חייב להבין שיש צורך בשיתוף פעולה"

פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה: "הנחת העבודה שלנו הייתה מתחילת האירוע שיהיו לנו מקרים בישראל, רצינו לצמצם את ההתפרצות כשתגיע. כול המגעים של החולה ייכנסו לבידוד ויפסיקו להיות מדבקים לשאר האוכלוסייה החל מהשעה הקרובה. האמצעי היחיד שלנו לעצור את התפשטות המחלה הוא הגבלת נסיעות לחו"ל ומפגשים עם אנשים שבסיכון להפיץ את המחלה, בידוד בית והתרעה על סימפטומים ברגע שהם מופיעים".

לדבריה, "נרחיב מהשבוע הבא את מעגל הבדיקות שאנחנו עושים בהתאם לרמות הסיכון. מרגע שהתברר לנו המצב באירופה, אנחנו במצב שונה. כמות התנועה מאירופה לכאן מאד גדולה, כמות התנועה בתוך אירופה מאוד גדולה. כפטריות אחר הגשם. ההתפרצות בצפון איטליה התפשטה מהר מאוד. כל זה מחייב אותנו להקפיד על בידודי הבית ועל ההוראות לבידודי הבית כדי לצמצם את התפשטות המחלה ככל האפשר".

"הציבור חייב להבין שיש צורך בשיתוף פעולה", הוסיפה סדצקי. "כל אדם כדי להגן על עצמו, על משפחתו, על מקום העבודה שלו. יש לנו יכולת אכיפה, הצווים שלנו הם על פי חוק ואני מניחה שמעט מאוד אנשים יפרו אותם. כמובן שניתן להגיע לאמצעים יותר קיצוניים ואני מעריכה שזו תהיה תופעה שבשוליים".

השינוי בהנחיות לחוזרים מאיטליה

בעקבות ריבוי מקרי ההידבקות והתמותה באיטליה, הוחלט היום לאסור על כניסת זרים מאיטליה. תותר כניסה רק לישראלים ששהו באיטליה - והם יחויבו בבידוד של שבועיים. שר הפנים אריה דרעי הודיע שיחתום היום על הצו שאסור את כניסתם של זרים מאיטליה.

בעקבות ההחלטה, נוסעים בטיסה מברגמו שבאיטליה יעוכבו: הטיסה תנחת היום בשדה התעופה רמון בין השעות 12:00-13:00. הנוסעים הישראלים יועברו לבידוד, בעוד האחרים יעוכבו בתוך המטוס לפי ההנחיה: הטיפול בהם עדיין בדיונים. מאוחר יותר ייצאו בחזרה לאיטליה 119 נוסעים, רובם איטלקים.

בריאיון ל-N12 אמר שלשום דרעי: כשהם (משרד הבריאות) מחליטים שאזרחים ממדינה מסוימת צריכים בידוד אז אני סוגר - מלבד ישראלים כמובן. אין טעם להביא תיירים מחו"ל ואז לסגור אותם בבידוד שבועיים". עוד אמר אז דרעי כי "לסגור את כול אירופה זה כמעט לסגור את כול מדינת ישראל. זה הכול עניין של סיכונים - ההנחיות יכולות להשתנות כול שנייה, אנחנו כול הזמן עוקבים". 

התדריך מתקיים לאחר שאתמול קרא המשרד לישראלים שלא לטוס כלל לחו"ל אם אין בכך צורך. בשלב זה, אלה המדינות ששהות בהם מחייבת בידוד למשך שבועיים לאחר הנחיתה חזרה בישראל: סין, הונג קונג, תאילנד, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן ואיטליה.

היום נודע כי אחד הישראלים שאובחנו בישראל כסובל מהנגיף הבריא, ויוכל ככל הנראה לצאת מהבידוד. גם שמעון דהן ורוחלה עופרים, שנותרות בבידוד ביפן לאחר שאובחנו כנשאים של הנגיף במהלך שהותם על "ספינת הקורונה" ביפן, החלימו וצפויים לשוב בקרוב לישראל. 

משרד המדע הודיע היום כי במכון המחקר "מיגל" שבגליל והשגה פריצת דרך במהלך מחקר שעסק בנגיף הקורונה בעופות, דבר שעשוי להוביל לפיוח חיסון תוך שבועות ספורים. הפיתוח יותאים גנטית גם לחיסון נגד וירוס הקורונה הנוכחי, שמדביק גם בני אדם. 

עד כה נדבקו בנגיף 82,170 בני אדם - יותר מ-78 אלף מהם בסין. מספר המתים כתוצאה מהנגיף עומד כיום על 2,804, מהם 2,744 בסין. משכך, שיעור התמותה העולמי כתוצאה מהנגיף עומד על כ-3.5%.

צפו בהתפשטות הנגיף:

Let's block ads! (Why?)



2020-02-27 09:49:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiSWh0dHBzOi8vd3d3Lm1ha28uY28uaWwvbmV3cy1pc3JhZWwvMjAyMF9xMS9BcnRpY2xlLWE0ZWUxNTI3ZWQ1ODA3MTAyNy5odG3SAQA?oc=5
52781834609265

Bagikan Berita Ini

0 Response to "N12 - בהלת הקורונה: מהיום תיאסר כניסת זרים מאיטליה לישראל - mako"

Post a Comment

Powered by Blogger.