Search

מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה - וואלה!

מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה - וואלה!

מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה
עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה - כותרות אחרונות

  • משרד הבריאות: מקרה ראשון של קורונה אובחן בישראל
  • מדובר באזרח שחזר מחופשה באיטליה, מי שבא איתו במגע יועבר לבידוד
  • דרעי הודיע: תיאסר כניסת זרים מאיטליה לישראל
  • נוסעי טיסה מברגמו שתנחת ברמון בצהריים יעוכבו

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי אותר מקרה ראשון של חולה מאומת בנגיף הקורונה בישראל. לפי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מדובר באדם שחזר מאיטליה וחש ברע והתברר שחלה בנגיף. הוא יועבר על ידי צוות מד"א לאשפוז במתקן הבידוד של בית החולים שיבא בתל השומר. "בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו", הבהיר בר סימן טוב במסיבת עיתונאים מיוחדת. "אנחנו מעדכנים את ההמלצות שלנו לחוזרים מאיטליה. הבידוד יחול רטרואקטיבית גם על מי שחזר ב-14 ימים האחרונים".

המנכ"ל אף ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בהתפתחויות ויערוך סיור בחמ"ל המיוחד של מד"א שהוקם במיוחד להתמודדות עם הנגיף. במקביל הודיע שר הפנים, אריה דרעי, על איסור כניסה של זרים מאיטליה לישראל. האיסור ייכנס לתוקף באופן מיידי. הצו מצטרף לצווים דומים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בקוריאה הדרומית וביפן.

"ביממה האחרונה אנחנו רואים בעוד מוקדים באירופה שמאתרים חולים", אמר בר סימן טוב. "כמעט ואין מדינה שבה אין חולים מאומתים. קיווינו להמתין כמה שיותר זמן עד המקרה הראשון, והנה - יש לנו את המקרה הראשון. הפקחים השלימו את החקירה האפדימיולוגית בנוגע לאותו אדם ובהמשך יאותרו האנשים שהיו איתו והם יכנסו לבידוד. המערכת נערכת זמן רב לאירוע הזה. אנחנו סומכים על היכולות של המערכת, על יכולות האיתור והניתור שלנו ועד מערכת האשפוז, כדי לתת את המענה הטוב ביותר לציבור הישראלי". אנשי המשרד הסבירו כי לא ניתן לומר מהיכן בארץ החולה.

בר סימן טוב גונן על המדיניות בה נקט משרדו עד כה, וקרא לציבור לשתף פעולה עם ההנחיות שמתעדכנות מעת לעת. "אני מקווה שמבינים יותר את מה שנתפס כתגובת יתר אצלנו", אמר. "אני לא רוצה שנתחרט על החלטות שלא קיבלנו. אנחנו בטוחים שעשינו את הדבר הנכון. גם האמירה לא לנסוע לחו"ל, כמה שזה נשמע קיצוני - אנחנו מבינים שזה לא יישאר רק באיטליה. נכון מאוד יעשה הציבור אם יימנע מהצעדים האלה. עברנו לשלב שבו אנחנו רוצים למתן את קצב התחלואה, שיהיו פה כמה שפחות חולים. כל המגעים של אותו אדם ייכנסו לבידוד בית שהוא מחויב, הוא לא וולנטרי".

על אכיפת אנשים ששבים מאיטליה דרך מדינות אחרות, אמרה פרופ' סיגל סדצקי, ראשת אגף שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "אנחנו כולנו בסיפור הזה ביחד. הציבור כולו חייב להבין שצריך שיתוף פעולה כדי להגן על עצמו, משפחתו והקרובים לו. יש לנו יכולת אכיפה, הצווים שלנו הם על פי חוק. אני מניחה שמעט מאוד אנשים יפרו את הצווים. כמובן שניתן להגיע לאמצעים אכיפה נוספים".

ברקע ההודעה, טיסה מברגמו שבאיטליה צפויה לנחות בשעות הצהריים בשדה התעופה רמון. על הטיסה נמצאים 46 בני אדם, מהם 21 ישראלים, 19 איטלקים ושישה ממדינות אחרות. בשלב זה, ההנחיה היא לעכב בתוך המטוס את התיירים מאיטליה, אך עוד לא הוחלט אם למנוע לחלוטין את כניסתם לארץ. בהמשך היום צפויה לצאת לאיטליה טיסה ועליה 119 נוסעים, רובם איטלקים.

אתמול הנחה המשרד כי באופן מיידי כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. בנוסף פרסם משרד הבריאות אזהרה לפיה יש לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

לפי הודעת המשרד, הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם. בנוסף, הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה לנוכח התחלואה שם, זאת במקביל לאזהרות המסע שהוצאו לסין, תאילנד, מקאו, יפן וקוריאה הדרומית.

באירופה, שבה גרמניה, צרפת וספרד מתמודדות עם גידול הולך וגובר במספר הנדבקים, כשנראה כי יותר מ-440 מקרי ההדבקות בצפון איטליה משמשים כמקור להתפשטות המחלה ביבשת כולה. מקרה ראשון אושר הבוקר באסטוניה ודנמרק, אחרי שאתמול התגלה חולה גם בנורבגיה.

בתוך כך, ישראלית נוספת שהורדה מספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" ואושפזה בבידוד ביפן צפויה לשוב לארץ. הישראלית, רוחל'ה עופרים, הועברה לבידוד בבית חולים במדינה לאחר שהתברר כי חלתה בנגיף. לאחר שבבדיקות נמצא כי החלימה, הוחלט לשחררה. למרות תוצאות הבדיקה, עופרים צפויה להישאר ביפן ולא לשוב לישראל. היא ביקשה להמתין לשחרור בעלה, עודד, שעדיין מאושפז בבית חולים לאחר שהתברר כי גם הוא חלה בנגיף.

בנוסף - בבדיקה שערכו אתמול בבית החולים שיבא לאחד מנשאי הקורונה שנמצאים בבידוד לאחר שנדבקו בספינת הקורונה נמצא כי הוא יצא מכלל סכנה. בהמשך היום יעבור בדיקה נוספת, ואם יימצא גם בה כי אינו נושא את הנגיף - ישוחרר לביתו.

(עדכון ראשון: 11:58)

Let's block ads! (Why?)



2020-02-27 10:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDMzMzXSAQA?oc=5
52781834608262

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.