Search

ספינת הקורונה: ישראלי רביעי נדבק בנגיף, הנוסעים ירדו מהסיפון - וואלה!

ספינת הקורונה: ישראלי רביעי נדבק בנגיף, הנוסעים ירדו מהסיפון - וואלה!

ספינת הקורונה: ישראלי רביעי נדבק בנגיף, הנוסעים ירדו מהסיפון
עריכה: ניר חן

וירוס הקורונה - עדכונים אחרונים

  • נוסע ישראלי רביעי נדבק בנגיף בספינת "דיימונד פרינסס" ביפן
  • 11 הנוסעים הנותרים ירדו מהספינה וימריאו היום בחזרה לישראל
  • שלושה ישראלים על הסיפון נדבקו ומאושפזים בבידוד ביפן; מצבם קל

נוסע ישראלי רביעי בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" אובחן היום (חמישי) בנגיף הקורונה, זאת בעוד 11 הנוסעים הנותרים ירדו מהסיפון בתום שבועיים של בידוד. צוות שגרירות ישראל בטוקיו מלווה באנשי משרד הבריאות ממתינים להם על הרציף. בשעות הערב (שעון מקומי) ימריאו הישראלים במטוס ייעודי מטעם חברות הביטוח שצפוי לנחות בארץ מחר בבוקר.

הנוסע שנדבק סיפר כי "אני עוד בחדר, המשפחה שלי והאחים ואשתי מתחילים להתפנות מהספינה". הוא הביע תקווה כי יוכל לרדת מהספינה, אך הוסיף כי "דברים השתנו, לא תכננתי את זה, זה כנראה קרה מהשמיים. אנחנו מתכננים תכניות ומישהו מכוון את זה מלמעלה"

שלושה נוסעים ישראלים כבר אובחנו כחולים בנגיף הסיני והם מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. פרופ' רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מבית החולים הדסה שנמצא ביפן מטעם משרד הבריאות, מסר כי מצבם של השלושה מוסיף להיות קל. בתקשורת היפנית דווח הלילה כי שני נוסעים בספינה, גבר ואישה בשנות ה-80 לחייהם שנדבקו בווירוס, מתו מהמחלה.

אחת מנוסעות הספינה, ניקול בן דוד, סיפרה הבוקר בהתרגשות כי "בעוד ארבע שעות אנחנו אמורים לצאת לדרך לטיסה. התארגנו, התלבשנו, התאפרנו אחרי שבועיים, והנה מחכים לנו למטה כמו כל שאר המשלחות שירדו עד עכשיו. זה הולך לקרות ממש בקרוב".

שתי נוסעות נוספות תיארו את ההתארגנויות האחרונות לקראת החזרה לחוף. "בוא נגיד שזה מאתגר מאוד. היו ימים קשים אבל היו גם הרבה ימים טובים. היו קצת יותר ימים טובים מימים קשים. אלה דמעות של שמחה", אמרה בבכי, "שאנחנו כבר אורזים ושהגיעה השעה שלנו שנרד למטה".

הנוסעים הישראלים ישובו לארץ בטיסה מיוחדת שאורגנה על ידי חברות הביטוח, שתמריא הערב בשעה 21:30 (שעון מקומי) וצפויה לנחות בישראל מחר לפנות בוקר. משרדי הבריאות והחוץ מסרו כי העבירו הנחיות לנוסעים הישראלים, ועל פי התכנון הם ירדו לכל המאוחר היום בשעה 18:00 שעון יפן. מהרגע שיינחתו יישלחו הישראלים לבידוד בן שבועיים בבית החולים שיבא תל השומר.

3,700 נוסעים ואנשי צוות שהו על ספינת התענוגות, מתוכם נדבקו 620 - כמחצית ממספר הנדבקים הכולל מחוץ לסין. ביקורת גדולה נמתחה על התנהלות ממשלת יפן במשבר סביב הספינה, שעגנה ביוקוהאמה מאז 3 בפברואר. טסונובו קאטו, שר הבריאות היפני, הגן על צעדי הממשלה. "לרוע המזל, מקרי ההדבקה עלו, אך נקטנו ככל האפשר צעדים נדרשים כדי למנוע מקרים חמורים", צוטט השר בתקשורת היפנית.

(עדכון ראשון: 07:22)

Let's block ads! (Why?)



2020-02-20 09:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDE4NznSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDE4NznSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ספינת הקורונה: ישראלי רביעי נדבק בנגיף, הנוסעים ירדו מהסיפון - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.