Search

הירי לדרום התחדש: שתי רקטות נפלו בשדרות - וואלה!

הירי לדרום התחדש: שתי רקטות נפלו בשדרות - וואלה!

הירי לדרום התחדש: מטחים לעבר אשקלון והעוטף, צה"ל תקף ברצועה
דוברות משרד הביטחוןן וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

התחממות בגבול הרצועה - עדכונים שוטפים

  • מטח רקטות שוגר לעבר אשקלון, נתיבות ומועצות אזוריות בעוטף ובצפון הנגב
  • בתגובה לירי: צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה
  • רסיסים פגעו בשדרות ובנתיבות, רקטה התפוצצה ליד ניר עם; אין נפגעים
  • צה"ל: 12 מהשיגורים יורטו על ידי כיפת ברזל; כוחות תוגברו

ירי הרקטות לשטח ישראל נמשך היום (שני), כשמטחים נוספים שוגרו מרצועת עזה לעבר אשקלון, נתיבות, שדרות ויישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובני שמעון. כתוצאה מהשיגורים, רסיסי יירוט פגעו בבית בנתיבות וגרמו לדוד השמש להתפוצץ. נגרם נזק קל ואין נפגעים. בתגובה לירי, חיל האוויר תקף עמדת שיגור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, ממנה נורו רקטות לעבר ישראל ומצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. במקביל, הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תוקף יעדים נוספים בדרום הרצועה.

מוקדם יותר היום, רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר אזור התעשייה באשקלון, זאת לאחר שרקטה ורסיסי יירוט נפלו הבוקר בחצר בית ובגן משחקים בשדרות. רקטה אחרת נחתה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ ניר עם, ורסיסיה גרמו לנזק למכונית שחנתה באזור. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 15 שיגורים מהרצועה לשטח ישראל, 12 מהם יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. במקביל, פצצת מרגמה נורתה לעבר מעבר סופה שבדרום הרצועה.

בעקבות הירי, צה"ל תקף באמצעות מטוסים ומסוקי קרב שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: מתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי בחאן יונס, המשמש לאימונים ולאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית של הארגון באל-בורייג'. כמו כן, צה"ל מעבה כוחות ושלח שתי פלוגות חי"ר לאזור מחשש מפיגוע חדירה למוצבים או ישובים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת במצרים, משלחת של הפלגים הפלסטיניים תצא ביום רביעי לקהיר לדון בהסלמה ברצועת עזה. דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים, אמר כי קהיר ממשיכה במאמציה להפסקת התוקפנות וכי המגעים עם מצרים לא נפסקו עד לרגע זה. לדבריו, הצלחת המאמץ להביא לרגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות הישראלית.

בצל חידוש הירי, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המל"ל מאיר בן שבת, וכן ערך שיחת ועידה עם שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי במתקן ביטחוני בדרום הארץ. נתניהו ובנט שוחחו עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש עיריית שדרות אלון דוידי ועדכנו אותם בתמונת המצב הביטחונית. ראש הממשלה הנחה על המשך הפעולה מול ארגוני הטרור בעזה. בעקבות המצב הביטחוני, ראש הממשלה ביטל כנסי בחירות של הליכוד בטבריה ובצפת ויקיים הערב הערכות מצב ביטחוניות בקריה.

בשיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה אמר בנט כי סבב הלחימה הנוכחית צפוי להסתיים בקרוב. לדבריו, חל קושי לצאת למבצע רחב היקף בעזה שבוע לפני הבחירות. "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק", הצהיר בנט. "אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, קרא להפסקת ההסלמה. "אני קורא לעצירה מידית של ירי הרקטות, שרק מסכן את עזה בהיגררות לסבב הרסני נוסף של עוינות ללא סוף באופק".

המטחים נורו לאחר שבג'יהאד האסלאמי הבטיחו להגיב לתקיפות חיל האוויר הלילה נגד שורת ייעדים של הארגון ברצועת עזה וכן סמוך לדמשק, שם לטענתו נהרגו שניים מפעיליו. בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמרו כי "החשבון עם ישראל פתוח". דובר הזרוע אבו חמזה הצהיר כי "התוקפנות הישראלית בדמשק ומות לוחמינו הם אירוע שלא יעבור בשתיקה". בצה"ל אישרו כי התקיפה באה בתגובה למטחים שנורו לשטח ישראל מרצועת עזה אמש, שכללו יותר מ-30 רקטות ששוגרו ליישובי הדרום.

התקיפה בסוריה התמקדה באזור עאדליה שבפאתי דמשק, ובמהלך הופצץ אתר של הג'יהאד האסלאמי, שלדברי דובר צה"ל מהווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", מסר צה"ל. "בנוסף, מיוצרים מדי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות, ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית". לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מלוחמיו, סלים סלים וזיאד מנסור, נהרגו בתקיפות. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נהרגו שישה בני אדם.

בחיזבאללה גינו את תקיפות ישראל נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי בדמשק הלילה. בארגון השיעי מסרו כי "זו תוקפנות פחדנית שלא תביא אלא להתעקשות רבה יותר של הלוחמים להתקדם לשחרור האדמה והשבת המקומות הקדושים". כמו כן, בחיזבאללה גינו את תקרית הדחפור אתמול בגבול רצועת עזה, והוסיפו כי הם "מופתעים מהשתיקה החשודה של ממשלות וארגוני זכויות אדם ומחשיבים אותה כהסכמה בשתיקה".

לדברי דובר חמאס חאזם קאסם, מאמצי ההסדרה מעודדים את ישראל לפעול בתוקפנות נגד העם הפלסטיני ומעודדים את הממשל האמריקני להתקדם ליישום "עסקת המאה".

ברצועת עזה הותקפו תשתיות תת-קרקעיות באזור רפיח ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג'יהאד האסלאמי.

לאחר התקיפות, בצה"ל הוחלט בתום הערכת מצב הבוקר לחסום כבישים ואזורים בגבול רצועת עזה מחשש לירי צלפים ושיגור נ"ט. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, 55 אלף תלמידים בעוטף עזה, אשקלון ונתיבות נשארו בבתיהם ולא הלכו למוסדות החינוך.

צה"ל תוקף יעדי ג'יהאד אסלאמי בעזה

הירי לדרום התחדש: מטחים לעבר אשקלון והעוטף, צה"ל תקף ברצועה
צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף פרסם הנחיות שלפיהן נאסר על קיום פעילות חינוכיות באשקלון, נתיבות, שדרות וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. באותם האזורים, ניתן לקיים אירועים של עד 300 איש בלבד בתוך מבנה, וחל איסור על קיום אירועים מחוץ למבנה. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי ניתן לצאת לעבודה בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני לפי זמן התגוננות.

מדובר צה"ל נמסר כי כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232 נחסמו, בהם כביש 4 מצומת זיקים ועד הכניסה לנתיב העשרה, כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם וכביש 232 מצומת מפלסים עד כפר עזה. בנוסף לכך, תיאסר הכניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים, גבעת נזמית, גבעת "הפרש הבודד" וחוף זיקים.

כמו כן, תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות ואשקלון לבאר שבע הופסקה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון, ואילו נוסעים מבאר שבע וממנה יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

רכבות הלילה מתחנת תל אביב ההגנה דרך נתב"ג, לוד ורחובות, אל ישובי הדרום בקו הנגב המערבי לא יופעלו. הרכבת האחרונה מאשקלון צפונה תצא בשעה 23:19, והרכבת האחרונה לאשקלון תצא הלילה מתחנת תל אביב ההגנה בשעה 00:05.

(עדכון ראשון: 12:20)

Let's block ads! (Why?)



2020-02-24 15:43:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDI2NDPSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDI2NDPSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הירי לדרום התחדש: שתי רקטות נפלו בשדרות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.