Search

חטף ודקר בניסיון לסחוט כופר: פלסטיני נאשם ברצח הנער בן ה-17 בצפון - וואלה!

חטף ודקר בניסיון לסחוט כופר: פלסטיני נאשם ברצח הנער בן ה-17 בצפון - וואלה!

חטף ודקר בניסיון לסחוט כופר: פלסטיני נאשם ברצח הנער בן ה-17 בצפון
צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד וויסאם אבו אל-חסנה, פלסטיני כבן 44, בגין רצח הנער עאדל חטיב בן ה-17 משפרעם, שגופתו נמצאה בשטח פתוח מבודד באחת משכונות העיר, סמוך לבית ספר ומתקן של מקורות. הוא הותיר הורים, פאטמה ואשרף, וארבע אחיות צעירות ממנו. כתב האישום מייחס לאבו אל-חסנה רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם רצח וסחיטה. עו"ד עלאא סלימאן מונה מטעם הסניגוריה הציבורית לייצג אותו. מהומה התפתחה באולם בית המשפט, כשקרובי הנער הנרצח קיללו את הנאשם.

אבו אל-חסנה, במקור מעזה, נשוי ואב לילדים, נכנס לפני שנים לישראל כביכול לצורך טיפול רפואי, ונותר בארץ באופן בלתי חוקי תוך שהתגורר בשפרעם בזהות בדויה תחת בשם "וויסאם סקראן". הנאשם, שהציג את עצמו כמי שבא מאעבלין, התפרנס מעבודות דחק ולטענת המשטרה היה מצוי תחת לחץ מתמיד של בני משפחתו לשלוח להם כספים. החוקרים שפעינחו את הפרשה סבורים כי הרצח של חטיב, שאירע לפני כחודשיים, היה חלק ממזימה לסחוט כספים מאביו של הנער.

ב-4 בדצמבר התקבלה תלונה בתחנת המשטרה של שפרעם כי חטיב נעדר. ההיעדרות טלטלה את העיר: חטיב נחשב לנער נורמטיבי ממשפחה נורמטיבית, והמשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי לחפש אחריו. שוטרים ומתנדבים ערכו סריקות נרחבות, בסיוע מסוק משטרה, כלבנים, פרשים וגששים. למחרת התגלה הנער כשהוא ללא רוח חיים, ועליו סימני אלימות קשים ביותר ומספר רב של דקירות. על החקירה הוטל איפול שהוסר רק הבוקר, עם תום החקירה, חודשיים לאחר האירוע. המקרה עורר זעם רב בעיר, כמו גם חרושת שמועות לגבי הרקע למקרה - כולן שמועות שווא לפי המשטרה. "כל מיני שמועות של קשרים רומנטיים נבדקו ונחקרו, ואלה שמועות זדוניות בלבד שרק הוסיפו עוד כאב וצער רב למשפחה", הדגישו החוקרים.

החוקרים אומרים כי כבר באותו ערב זיהה אביו של עאדל בסרטון מצלמה מרוחקת דמות המובילה את בנו לזירת הרצח, ובמקביל גם סיפר לחוקרים על סכסוך שהיה לבנו עם נערים ממשפחה אחרת. חוקרי הימ"ר עצרו ארבעה חשודים, אבל ככל שהתקדמה החקירה הלך החשד נגדם והתפוגג. מנגד, מתוצרי המצלמות שנאספו כמעט בכל רחבי שפרעם החלה להירקם תשתית ראייתית כנגד אבו אל-חסנה. הוא זוהה במצלמות וגורמים נוספים חיזקו את החשדות נגדו. "בשלב הזה שמנו לב למעין 'ירידה למחתרת' שלו", אומר פקד יהודה אלחיאני, סגנו של ראש מחלקת פשעים בימ"ר צפון, רב פקד עוזי הדר, שקיבל את האחריות לחקירה.

"לך יש איפה לשים אותו? כי לי אין"

אבו אל-חסנה נלכד ב-5 בינואר באתר בנייה בטמרה, שם עבד והתגורר. בתחילה הכחיש הכל, אחר כך הודה בכל, ויומיים אחרי מעצרו, ב-7 בינואר, כבר שחזר את הרצח תחת אבטחה כבדה. החוקרים אומרים כי הוא תכנן את החטיפה והרצח האכזרי כשבוע-שבועיים, וכי כוונתו הייתה לסחוט כופר מאביו של חטיב. לדבריהם דף נייר ועליו דרישת כופר אכן נמצאה כמעט באקראי מתחת למכסה מנוע של רכבו של אחד מחבריו של חטיב. "עאדל בין החיים במקום טוב, תביאו 400 אלף שקל", נרשם עליו.

אלחיאני סיפר כי במסגרת החקירה נמצאו עדויות להיערכות שלו לפני הרצח. "ראינו בסרטונים כיצד הוא מבצע הכנות כמו למשל הגעה למקום הקבר המאולתר עם טורייה בה השתמש לכסות את הגופה", סיפר. בימ"ר צפון אומרים כי כשנשאל מדוע רצח את הנער אם כוונתו הייתה לדרוש כופר, ענה לחוקר: "לך יש איפה לשים אותו? כי לי אין". 12 חוקרים עבדו על התיק במשך חודשיים. "וזה בלי צוותים טכניים ושירותים חיצוניים", מדגישים בימ"ר, "הוא לא ציפה שהמשטרה תגיע אליו כל כך מהר".

"הייתה לו היכרות עם עאדל מעבודות בנייה אצל הדוד שלו. הוא 'סימן אותו', התיידד איתו, וביום הרצח הוא התקשר אליו ואמר לו שהוא רוצה להראות לו משהו שהוא מצא", אומרים בימ"ר. מכתב האישום עולה שהם קבעו להיפגש סמוך לבית הספר בשכונת אל-עאפיה, משם ילכו אל המקום בו מצא כביכול את הדבר, ושם ימסור לו אותו. על פי כתב האישום, מעט אחרי השעה 19:00 הגיע חטיב לחנות "לוטו יאסין" בשכונה, בעוד אבו אל-חסנה יצא ממנה כשעליו סכין. הם הלכו למקום מבודד בשכונה, שם אבו אל-חסנה הפתיע את חטיב. בכתב האישום נטען כי אבו אל-חסנה דקר אותו 21 פעם בגב והוסיף וחתך אותו בכל חלקי גופו, בעוד חטיב מנסה לגונן על עצמו באמצעות ידיו, ולאחר מכן קבר אותו.

סעיד חטיב, בן דוד של אביו של הנער, הוא עורך דין בהכשרתו ועובד סוציאלי, הוא גם מי שאחראי בעיר שפרעם על פרוייקט "עיר ללא אלימות". הוא אומר לוואלה! NEWS כי במשפחה לא ממש השלימו עם הגרסה הזו. "זה הסיפור שהמשטרה מספרת. מבחינתנו זו האמת של הרוצח. אין היגיון בסיפור שלו. זה סיפור מוזר והזוי. יש הרבה שאלות לא פתורות. אפילו על הדף שכביכול הוא רשם אין שם ואין כלום", אמר חטיב. "איך היו משלמים לו כסף? אומרים שאחרי שעזב עוד חזר ודקר אותו עוד, כדי לוודא מוות. אז למה הוא היה צריך אכזריות כזו? באתי לבית המשפט כי אני רוצה להסתכל לו בעיניים. לראות מי החיה הזו".

הוא ביכה את מותו של בן משפחתו. "הוא היה נער מאוד ביישן, הלך הרבה עם כובע כדי לכסות על הפנים. כשהתנדב אצלי בתכנית למנהיגות של 'עיר ללא אלימות', עבדנו כדי לפתח לו את הביטחון בעצמו, להאמין בעצמו, עד שהגיע לדרגת עוזר מדריך. הוא השתתף בהרבה הפגנות נגד אלימות. הוא סייע בארגון", המשיך לספר. "הוא היה חברותי מאוד, אהב מאוד לרכב על סוסים. היו לו חלומות פשוטים של נער, למשל רישיון הרכב שהשיג כשבועיים לפני מותו. הוא רצה לאהוב, הייתה לו חברה, היו להם חלומות יחד, להתחתן. הוא חסך כסף שהרוויח בעבודות שיפוצים עם הדוד שלו. הוא בן יחיד עם עוד ארבע בנות בבית. ע-ד-ל זה צדק. ע-א-ד-ל זה צודק - הגון והוגן. תראה את האירוניה: עאדל מת בלי צדק, מקופח".

"יש אבסורד, ואני לא יודע אם אזרחי מדינת ישראל ערים לו בכלל", סיכם חטיב, "ממש לפני עשרה ימים המשרד לביטחון פנים שלח לכל הרשויות בישראל, הערביות והיהודיות כאחד, הודעה על קיצוץ של 66% בתקציב תכנית 'עיר ללא אלימות'. עכשיו אנחנו מפטרים את כל העובדים. אנחנו במצב של איך אומרים, 'פאודה', תוהו ובוהו, כאוס. לא צריך סדרת טלוויזיה. אפשר לבוא לכפרים הערביים יש פאודה שם. ממש. על אמת".

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות את הארכת מעצרו של אבו אל-חסנה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, והוא אכן הוארך עד החלטה אחרת.

(עדכון ראשון: 09:30)

Let's block ads! (Why?)



2020-02-03 08:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzg2MzbSAQA?oc=5
52781798563083

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חטף ודקר בניסיון לסחוט כופר: פלסטיני נאשם ברצח הנער בן ה-17 בצפון - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.