Search

ריבלין תקף את נתניהו וגנץ: "נדמה שאתם רוצים להשתגע" - ישראל היום

ריבלין תקף את נתניהו וגנץ: "נדמה שאתם רוצים להשתגע" - ישראל היום

נשיא המדינה ראובן ריבלין תקף היום (רביעי) במילים חריפות ונדירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ בעקבות כישלון המגעים לממשלת אחדות, והסכנה לבחירות שלישיות.

"לא אפריז אם אומר שזוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל," אמר הנשיא והדגיש: "זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה. בשנה האחרונה נתקלנו פעם אחר פעם, בלקונות פוליטיות וחוקתיות, ובאנו במבוכה".

"שבוע אחר שבוע, כותרות העיתונים מכריזות כי נקלענו הפעם למצב חסר תקדים לתרחיש שלא ניבא המחוקק. הלקונות הללו מעידות יותר מכל, על מצב הקיצון, שאליו נקלענו. שתיקתו של החוק מול המצבים 'חסרי התקדים', הם שיקוף של המרחק, אליו נסחפה המערכת הפוליטית שלנו, ממסלול הזרימה השגרתי שלה, אל השוליים, הלא ברורים, הלא מוסדרים, הלא נהירים. אינני משווה את מצב הקיצון המשפטי והפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל לימי הקמתה".

הנשיא ראובן ריבלין // צילום: מארק ניימן/לע״מ

"ציוצים עצבניים בטוויטר, פוסטים זועמים בפייסבוק ואפילו הפגנות בכיכרות הערים, אין משמעותם מלחמת אחים או קיצה של הדמוקרטיה. אמת, ישנם ביטויים חמורים אפילו חמורים מאד, ביטויים פוגעים ומטרידים, שאסור היה שיאמרו, אך לא כל ביטוי הוא הסתה ולא כל מתן ביטוי לעמדה אחרת היא השתקה. לפעמים, כמו שהמליץ לנו בזמנו נחמן שי, כדאי פשוט להירגע ולשתות כוס מים," הדגיש הנשיא בדבריו והוסיף: "הדמוקרטיה שלנו במשבר, אפילו משבר מתמשך, אך לא בסכנה. כל עוד נדע, ואם נדע להעריך את מסירות נפשו של היריב הפוליטי שלנו למדינת ישראל, לגאולת ישראל, גם אם אנו חלוקים מכל וכל על דרכו הפוליטית, נוכל לצאת מהמשבר, ולהשיב למסלולה, את הספינה של מדינת ישראל"..

ריבלין תקף את נתניהו וגנץ // צילום: לע"מ

"לצד דבריי אלה, אני פונה אליכם מנהיגי ישראל- אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים- הרף לכם! חיים חפר, מגדולי יוצרינו, כתב בשיר השכונה האהוב על הנוער: לא רוצים לישון, רוצים להשתגע! ובכן יקיריי, לא ישנתם כבר חודשים, ונדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו- השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן- הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

הנשיא סיים דבריו ואמר: "זה הזמן לחזור ולהזכיר, עלינו לזכור כי לא העט קדוש, ולא התותח קדוש, שניהם אך ורק כלים במשימה האמתית שעלינו להוביל, הבטחת שלומה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית".

נתניהו: "ליברמן תמיד יכול היה ועדיין יכול לעשות ממשלה איתנו"

מוקדם יותר התייחס לנושא ראש הממשלה נתניהו ותקף את ראשי כחול לבן ואת חבר הכנסת יאיר לפיד בפרט, והאשים אותם בכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות: "אני רוצה אחדות, אני גם שמעתי את חבר הכנסת מיקי זוהר, שביטא תסכול עמוק של רבים בליכוד וגם בציבור, מהעובדה שאחרי ההצעות האדיבות שאנחנו הצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מני הצעות וכל מני דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת אכן תחזיק מעמד, והם פשוט מסרבים". 

רה"מ נתניהו הדגיש כי יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד הוא הגורם המרכזי שמונע אחדות. "זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד, בגלל אינטרס פרטי של אדם אחד, יאיר לפיד. זה חבל, זה מצער. כמובן שאם הדבר הזה לא יתאפשר אז אנחנו נערך לבחירות ואנחנו ננצח בבחירות, אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין ננצל את האפשרות הזאת של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש".

"אם ניקלע לבחירות, ננצח". נתניהו בדרך לליסבון // צילום: קובי גדעון / לע"מ

בהתייחס לאפשרויות של הליכה לממשלת ימין צרה ומניעת בחירות, נתניהו הסביר כי יש עדיין אפשרות כזאת. "ליברמן תמיד יכול היה ועדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו. אני חושב שהבעתי מה בעייני העדיפות הראשונה. המדינה כרגע זקוקה לאחדות, והיא זקוקה גם לממשלה אנחנו לא זקוקים לבחירות מיותרות, אבל אם נקלע לבחירות אנחנו ננצח בהן".

גנץ בנגב: "מעוניינים באחדות, אך נתניהו שם עצמו לפני המדינה"

במקביל לכך, ביקר יו"ר כחול לבן בני גנץ בנגב, לרגל יום מותו ה-46 של ראש הממשלה הראשון בן גוריון, תקף את נתניהו והצהיר כי הוא עדיין מעוניין בממשלת אחדות. "צר לי שנתניהו איכפת לו מעצמו לפני המדינה. זה מרחב הקושי שאיתו אנחנו מתמודדים. נתניהו תמיד לפני המדינה״. 

״אנחנו מקווים שלא נגיע לבחירות שלישיות״, אמר עוד גנץ. ״מה שאנחנו רוצים זה ממשלת אחדות. תמיד במפגשים הפוליטיים ומפלגתיים אני מדבר על אחדות. אני אמשיך לחפש אחדות. האינטרסים של המדינה לפני כל דבר אחר״.

"מציע לנתניהו לא להאשים". בני גנץ בנגב // צילום: דודו גרינשפן

בהתייחסו לטענות כי יאיר לפיד הוא שמונע ממשלת אחדות, אמר גנץ: ״כחול לבן זאת מפלגה עם שיח מגוון. הליכוד מפריח טענות שווא. כי נתניהו מעמיד את אתגריו האישיים לפני אתגרי המדינה. נתניהו רואה עצמו ראשון לפני כולם. אני לא מציע לנתניהו להאשים האשמות, שיסתכל לי בעיניים. אני מסתכל על ליברמן שהבטיח ללכת עם מי שהסכים עם המתווה שלו ומחכה שיעמוד במילתו".

״אנחנו נעשה הכל למען ממשלת אחדות. יחד עם זאת, אנחנו לא מפחדים מבחירות שלישיות״, בנוגע לטענותיו של נתניהו, שאמר שהציג בפגישה עם גנץ הצעות חדשות שגם להן יו"ר כחול לבן, תקף גנץ ואמר: "צר לי מאוד לקיים בחדש שיחה אחת ולצאת ולראות הצהרה שהיא 180 מעלות ממה שהיה בחדר, לא היו שום הצעות חדשות", סיים את דבריו.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-04 11:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyODIx0gEA?oc=5
52781707238158

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ריבלין תקף את נתניהו וגנץ: "נדמה שאתם רוצים להשתגע" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.