Search

N12 - החמרה במצבם של כמה חולי קורונה: 2 מונשמים ומורדמים, בת 91 - mako

N12 - החמרה במצבם של כמה חולי קורונה: 2 מונשמים ומורדמים, בת 91 - mako

בבתי החולים וולפסון ורמב"ם מעדכנים הבוקר (שישי) כי חלה החמרה במצבם של ארבעה חולי קורונה שמאושפזים בטיפול נמרץ. בוולפסון 3 מהחולים במצב קשה, כאשר 2 מהם מונשמים ומורדמים - מדובר באישה בת 67 וגבר בן 45, שמאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ בחדרי לחץ שלילי הממוגנים לקורונה. מטופלת נוספת בת 91 מוגדרת במצב קשה מאוד ומצבה לא יציב. בבית החולים רמב"ם נמצא גבר נוסף שמצבו הוחמר ומוגדר כעת קשה. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מדובר בגבר בשנות ה-70 לחייו עם מחלות רקע, שבמהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו. הוא מונשם ומורדם בחדר טיפול נמרץ ומצבו מוגדר כעת קשה. חשוב להדגיש כי ייתכן וההחמרה במצבו קשורה למחלת הרקע הלבבית שיש לו ולא להשפעות הווירוס.

בבית החולים וולפסון מעדכנים כי 3 חולים נוספים במחלקה לטיפול בקורונה מוגדרים במצב בינוני, בהם אישה בת 94, אישה בת 69 וגבר בן 74 מטופל דיאליזה. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזת חולה נוספת במצב קשה. היא בת 89 וחלה הידרדרות משמעותית במצבה: היא מורדמת ומונשמת לאחר שאובחנה אצלה הידרדרות נשימתית מהירה.  

אתמול הודיע משרד הבריאות על 244 חולי קורונה חדשים בישראל, ומניין החולים עומד בישראל כעת על 677. מתוכם 644 בני אדם במצב קל, 13 במצב בינוני, ו-10 במצב קשה. 86 חולים נמצאים בטיפול בית, 47 בני אדם נמצאים בטיפול במלון ו-14 בני אדם החלימו ושוחררו הביתה. 

קורונה בישראל - צוותי מגן דוד אדום מחוץ למלון דן ב
קורונה בישראל - צוותי מגן דוד אדום מחוץ למלון דן בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"אתם נדרשים להישאר בבית - זו הנחיה מחייבת"

הלילה אישרה הממשלה תקנות חירום חדשות המעוגנות בצו, לפיו אין לצאת ממקום המגורים, למעט לפעולות הבאות: עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים אחרים, קבלת שירות רפואי, הפגנה, פעילות ספורט לא מאורגנת של עד חמישה אנשים, יציאה לטקס דתי (חתונה הלוויה וכן יציאה לתפילה), סיוע לאנשים מבוגרים יותר ויציאה לצורך חיוני אחר, כל זאת בלבד שהוא חיוני.

בצו יש גם סעיף נוסף, שקובע כי בנסיעה ברכב פרטי תותר נסיעה של עד שני נוסעים, למעט במקרים שבהם הנוסעים גרים באותו משק בית. איסור זה לא נוגע לעובדים במקומות עבודה חיוניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי למרות ההיענות של הציבור לציית להנחיות, יש להגביר את האכיפה כדי לוודא שההנחיות מצילות החיים יתקיימו במלואן. "יש היענות אבל היא לא מספקת", אמר ראש הממשלה. "היום אני מודיע על עליית מדרגה: הממשלה תאשר התקנות לשעת חירום - להגבלת התנועה - אתם אזרחי ישראל נדרשים להישאר בבית. זאת הנחיה מחייבת שתיאכף על ידי גורמי האכיפה. אני מבקש את שיתוף הפעולה, מטרתן להבטיח שכמה שפחות אנשים ידבקו".

הצהרת ראש הממשלה
נתניהו: "מדובר בהצלת חיים" | צילום: אוליבר פיטוסי , פלאש 90

"מדובר בהצלת חיים רבים, הצלה של בני משפחה, של חברים, של שכנים. אם מישהו חושב שאני מגזים תסתכלו על התמונות שמגיעות מספרד ומאיטליה, תסתכלו על מה קורה שם. תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים, הם מעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים. אסור שזה יקרה כאן. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. ולכן הלילה התקנות הללו ייכנסו לתוקפן מיד אחרי שיאושרו בממשלה", הצהיר נתניהו.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-20 07:20:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiSWh0dHBzOi8vd3d3Lm1ha28uY28uaWwvbmV3cy1pc3JhZWwvMjAyMF9xMS9BcnRpY2xlLWYzMGY3NDg5OWI2ZjA3MTAyNi5odG3SAQA?oc=5
52781867295680

Bagikan Berita Ini

0 Response to "N12 - החמרה במצבם של כמה חולי קורונה: 2 מונשמים ומורדמים, בת 91 - mako"

Post a Comment

Powered by Blogger.