Search

קורונה: רופא במרכז הרפואי פוריה נדבק בקורונה והועבר לבידוד - מעריב

קורונה: רופא במרכז הרפואי פוריה נדבק בקורונה והועבר לבידוד - מעריב

הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל: לאחר שמשרד הבריאות עדכן אמש כי מספר הנדבקים בווירוס עלה ל-677, נודע הבוקר (שישי) כי בין החולים ישנו גם רופא מהמחלקה האורתופדית במרכז הרפואי "פוריה". הוא הועבר לבידוד בית כשהוא במצב קל.

בנוסף, מאושפזים ארבעה חולים במחלקה הייעודית בבית החולים במצב קל. מהמרכז הרפואי נמסר כי "צוות היחידה למניעת זיהומים מבצע חקירה אפידמיולוגית. במידת הצורך ובהתאם להנחיות משרד הבריאות יינקטו פעולות נוספות". 

בתוך כך, המרכז הרפואי וולפסון דיווח על החמרה במצבם של מספר חולי קורונה, כאשר בסך הכל מאושפזים בבית החולים שלושה חולים במצב קשה, שניים מהם מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ. מדובר באישה בת 67 עם מחלות רקע, גבר בן 45 ללא מחלות רקע, ואישה בת 91, מונשמת, לא יציבה, ומצבה קשה מאוד.

קורונה - שאלות ותשובות

שלושה חולים נוספים מאושפזים במחלקה לטיפול בקורונה מוגדרים במצב בינוני, בהם אישה בת 94, אישה בת 69 וגבר בן 74, מטופל דיאליזה. יתר המטופלים במצב קל. 

גם מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי בלילה חלה התדרדרות במצבו של חולה שאושפז במצב בינוני. הוא הונשם, הורדם והועבר לחדר טיפול נמרץ במחלקה, ומצבו מוגדר כעת קשה. מדובר בגבר בשנות ה-70 לחייו עם מחלות רקע.

אמש, כאמור, דווח כי מספר החולים עלה ל-677, בהם שישה במצב קשה, 13 במצב בינוני ו-644 במצב קל, כאשר 14 חולים נוספים החלימו מהנגיף. בסך הכל מאושפזים 266 חולים בבתי החולים, 86 בביתם ו-47 במלון. 

"לא צריך להשתמש במסיכות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס בגלי צה"ל לעלייה במספר הנדבקים, ואמר כי "אנשים ברחוב לא צריכים להשתמש במסיכות, במקרים מסוימים זה יכול אפילו להזיק. בואו נשאיר את המסיכות לאנשים שבאמת צריכים אותן".

על הטענות לפיהן מיגון צוותי הרפואה מפני קורונה אינו מספק, אמר: "צריך לשמור את המיגון לטובת מי שמטפל בחולי הקורונההאמיתיים. הרופאים לא צריכים להשתמש במסיכות 24/7, אלא רק כשהם מטפלים באנשים עם חשד לקורונה".

בהתייחס למחסור בערכות בדיקה לקורונה, הבטיח גרוטו כי "נתחיל לייצר מטושים פה בארץ החל מהשבוע הבא. מקווה שלא נצטרך להגיע למצב של שימוש בקיסמי אוזניים, כמו שקורה במקומות אחרים בעולם".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-20 07:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiPGh0dHBzOi8vd3d3Lm1hYXJpdi5jby5pbC9jb3JvbmEvY29yb25hLWlzcmFlbC9BcnRpY2xlLTc1NTI5NNIBPmh0dHBzOi8vbS5tYWFyaXYuY28uaWwvYW1wL2Nvcm9uYS9jb3JvbmEtaXNyYWVsL0FydGljbGUtNzU1Mjk0?oc=5
52781867295680

Bagikan Berita Ini

0 Response to "קורונה: רופא במרכז הרפואי פוריה נדבק בקורונה והועבר לבידוד - מעריב"

Post a Comment

Powered by Blogger.