Search

כל העדכונים: בג"ץ דן בעתירה נגד יו"ר הכנסת - סרוגים

כל העדכונים: בג"ץ דן בעתירה נגד יו"ר הכנסת - סרוגים

עטרה גרמן אברהם בלוך, חדשות סרוגים22.03.20 16:09  כ"ו באדר תשפ

כל העדכונים: בג"ץ דן בעתירה נגד יו"ר הכנסת

  (צילום: סרוגים)

בבית המשפט העליון מתקיים הצהריים (ראשון) הדיון בעתירה נגד יו״ר הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין. על הפרק: האם בג"ץ יורה על יו"ר הכנסת לעלות את ההצעה להחלפתו מחר במליאה?

בהרכב בראשות הנשיאה חיות, משתתפים השופטים המשנה חנן מלצר, ניל הנדל, עמית פוגלמן ויצחק עמית. חיות פתחה בתואנה כי "כיוון שהתשובות מציגות מצב בו הכנסת לא תושבת והוועדות יתכנסו, אני מציעה שנתכנס לצורך הדיון רק בנושא בחירות יו"ר הכנסת. עצם ההצבעה על הקמת הועדה המסדרת במליאת הכנסת, זה לא הנושא כרגע".

(צילום: סרוגים)

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון מסר את עמדתו: "יו"ר הכנסת מודע לכך שאני מציג את עמדתו, והוא מסתפק בכך. יש עניין להציג שהוא מתבצר בעמדתו, אך זה לא כך". הוא מגן על אדלשטיין ואמר כי "גם בחודשים האחרונים היו מקרים בהם יו"ר הכנסת המכהן קיבל החלטות לא פשוטות בניגוד גמור לאינטרס הפוליטי הברור של מפלגתו. יושבי ראש הכנסת שומרים על ממלכתיות וקשובים לכל סיעות הבית." ינון מוסיף להביא את דברי אדלשטיין, "יו"ר הכנסת אומר; זה יהיה חוסר אחריות וממלכתיות מצידי בשעה שיש מ"ומ פוליטי להקמת ממשלת חירום, להביא הצעה שתפוצץ את המו"מ הפוליטי להקמת ממשלה שכל כך נחוצה, במידה ויהיה יו"ר עויין לחלק מחברי הכנסת".

לא ניתן להחליף יו"ר כנסת אלא ברוב של 90 ח"כים

בהמשך מעלה תרחיש, לפיו "אם ניתן דרור לרצונם של 61 חברי כנסת, יתכן כי נגיע למצב בו י"ור הכנסת יהיה מהאופוזיציה". הוא מזהיר: "זה מטריד אותי בתור יועמ"ש הכנסת. דבר כזה יהיה למוקש שיוטמן באירוע הזה וילווה אותנו לאורך כל הכנסת. זוהי התנגשות בלתי נמנעת".

חיות מקשה: "אם חותרים לממשלת אחדות והיא תוקם, ויו"ר הכנסת שיבחר לא יהיה בקואליציה, בלאו הכי יצטרכו לעשות חילופי כיסאות אחרי שנה וחצי. איך הדבר יתקיים?"

ינון מבהיר: "לא ניתן להחליף יו"ר כנסת אלא ברוב של 90 חברי כנסת ובעילה של התנהגות לא הולמת אלא אם כן הוא מתפטר מרצונו הטוב".

נציגי כחול לבן אמרו בפתח הדיון: "דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש", טען יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן. "הכנסת חייבת לחזור לעבוד באופן מלא, לטובת שקיפות בקבלת החלטות וכדי לפקח על החלטות הממשלה. נבקש היום מזור מבית המשפט כדי שנוכל למלא את חובתנו כנבחרי ציבור במאמץ לתת מזור לאזרחי ישראל".

שלח בכניסה לבג"ץ

ח״כ עפר שלח הוסיף: "באנו לכאן היום כדי שגם בית המשפט העליון יתן את החותמת שלו על מה שברור לכל אזרח והוא: שכנסת מתפקדת היא לא רק חיונית לדמוקרטיה, היא חיונית להתמודדות של ישראל עם משבר הקורונה. דווקא אל מול הניסיון של הממשלה ביום חמישי האחרון לסגור את הכנסת, שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להזכיר לראש הממשלה ולשרים שלו שאין להם בכלל סמכות על הכנסת, אל מול ההתנהגות הזאת חשוב במיוחד שהכנסת תחזור לתפקד ושבית המשפט העליון יאמר את דברו".

עוד באותו נושא

הליכוד: אם ידיחו את יו"ר הכנסת, המגעים ייפסקו מייד


מחר צפוייה להתכנס מליאת הכנסת, כשעל סדר היום נמצא ההצבעה על הקמת הוועדות בלבד, ללא החלפת יו"ר הכנסת.  בכחול לבן פועלים ולוחצים להעלות להצבעה במליאת הכנסת את החלפת היו"ר יולי אדלשטיין. אך ברקע המשא ומתן מולם לממשלת אחדות שיגרו קודם חכן בליכוד אזהרה: "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות".

בתוך כך, גורמים בסביבת יו"ר הכנסת  נמצאו מעודדים בהמשך לחוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שהתפרסמה לקראת הדיון בעליון, ומוכיחים מדבריו כי "ליו"ר הכנסת שיקול דעת (גם אם מצומצם) בקביעת מועד הבאת הצבעת תפקיד יו"ר הכנסת הקבוע למליאה".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-22 14:09:36Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi4QFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvNDMyNDg0LSVENyU5QiVENyU5Qy0lRDclOTQlRDclQTIlRDclOTMlRDclOUIlRDclOTUlRDclQTAlRDclOTklRDclOUQtJUQ3JTkxJUQ3JTkyJUQ3JUE1LSVENyU5MyVENyU5Ri0lRDclOTElRDclQTIlRDclQUElRDclOTklRDclQTglRDclOTQtJUQ3JUEwJUQ3JTkyJUQ3JTkzLSVENyU5OSVENyU5NSVENyVBOC0lRDclOTQlRDclOUIlRDclQTAlRDclQTHSAQA?oc=5
52781870381805

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כל העדכונים: בג"ץ דן בעתירה נגד יו"ר הכנסת - סרוגים"

Post a Comment

Powered by Blogger.