Search

היועמ"ש לבג"ץ: אין מניעה לקיים דיונים בכנסת – למרות הנחיות משרד הבריאות - ישראל היום

היועמ"ש לבג"ץ: אין מניעה לקיים דיונים בכנסת – למרות הנחיות משרד הבריאות - ישראל היום

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב היום (ראשון) לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ואמר כי אין מניעה לקיים דיונים בכנסת – למרות הנחיות משרד הבריאות. דיון בעתירה יתקיים היום בשעה 16:00.

צילום: ערוץ הכנסת

בתגובה, שהוגשה באמצעות עו"ד נחי בן-אור ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאמר כי עמדת היועמ"ש היא שהחלת הוראת צו בריאות העם אינה מונעת, כאמור במכתבו של יו"ר הכנסת, את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת.

היועמ"ש לכנסת עמד בחוות דעתו על חשיבות הקמתה של הועדה המסדרת מוקדם ככל האפשר, על מנת להתניע את עבודת הכנסת החדשה. "עניין זה תואם את עמדת היועמ"ש בדבר הצורך החיוני לאפשר קיום פיקוח פרלמנטרי על עבודת הממשלה, דווקא בעת הזו", נמסר ממשרד היועמ"ש.

כזכור, ביום חמישי האחרון בג"צ הורה לקיים דיון בעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד אדלשטיין. זאת לאחר שמנעה בשבוע שעבר הקמה של ועדות הכנסת ודיון על כוונת כחול לבן לדון בהחלפתו. 

בית המשפט הודיע כי יקיים את הדיון כאילו הוצא צו על תנאי ובכך רמז את הכיוון אליו הוא חותר עוד בתרם קיבל את תשובת אדלשטיין. 

עוד בנושא

כך תתבצע תוכנית האשפוז הלאומית של משרד הבריאות

ישראל יכולה לחמוק מהגורל של איטליה

מנכ"ל הכנסת: "אם עשרות ח"כים יהיו בבידוד - אשבית את המשכן"

נגיף הקורונה הגיע לרצועת עזה

מוקדם יותר באותו היום הגישה התנועה לאיכות השילטון את העתירה. בעתירה נכתב כי נגרמה ״פגיעה עמוקה בעקרון הפרדת הרשויות שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. במעשיו הביא (אדלשטיין י.א) לפגיעה אנושה במרקם החיים הפרלמנטריים וביסודות המבנה של משטרנו החוקתי, אפשר את זליגתם של שיקולים פוליטיים זרים וצרים לזירה לא להם".

עוד נכתב כי ״באופן תמוה ובניגוד לכל היגיון, השיקולים הפוליטיים הצרים של אדלשטיין עלו במשקלם על הצורך בקיומו והבטחתו של פיקוח פרלמנטרי הדוק על פעילות הרשות המבצעת, והובילו למחיקה טוטאלית של פיקוח ובקרה אלה.

דברים אלה מקבלים משנה תוקף וחומרה במיוחד בעת שנמצאים אנו במשבר רפואי חסר תקדים, ובשעה שעוסקים אנו בתחומים הרגישים והאקוטיים של בטחון הציבור, זכויות אזרח ובריאות הציבור בישראל״.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר כחול לבן בני גנץ בהשבעת הכנסת // צילום: מרק ניימן - לע"מ

העתירה מסתיימת כך: ״הפגיעה הקשה ברשות המחוקקת, מתחדדת אף יותר נוכח העובדה שהמקור ממנו היא נובעת מפעפע בלב ליבה של הרשות המבצעת, מקום בו שיקולים שמקורם בשיח שבין חברי הרשות המבצעת, מותירים את הרשות המחוקקת משותקת ומבלי יכולת לפעול את פעולתה. במקום בו מעקרת הרשות המבצעת את הרשות המחוקקת מביצוע תפקידה ופוגעת באיזון שבין הרשויות, נדרשת הרשות השלישית- היא הרשות השופטת לפעול לשם השבתו״.

בסוף השבוע שעבר, אמר מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' כי אם כמה עשרות חברי כנסת יהיו בבידוד בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה, לא יהיה מנוס מלהשבית את כל הפעילות במשכן הכנסת. סחרוביץ: "ברור שאם נגיע למצב שבו כמה עשרות ח"כים יהיו בבידוד, לא נוכל לקיים דיונים בכנסת ונסגור את המשכן. לא נרצה לסכן את הח"כים האחרים ואת עובדי הכנסת. זה מצב שעלול לקרות, אבל אני מקווה שלא נגיע לכך". 

נכון להיום (ראשון) נמצאים בבידוד שלושה שרים (אריה דרעי, צחי הנגבי ובצלאל סמוטריץ'), סגן שר – ח"כ איציק כהן, ושני ח"כים - רם בן ברק ואלון שוסטר מכחול לבן. הנגבי גם הגיע לכנסת ביום השבעת הח"כים, הסתובב במשכן וחזר לביתו רק לאחר השבעתו. 

מנכ"ל הכנסת נשאל בראיון אם בכוונתו לערוך בדיקות לכל 120 הח"כים כדי לראות אם נדבקו בנגיף הקורונה. סחרוביץ השיב: "הרבה ח"כים פנו אלינו בשאלות אם יוכלו לבצע בדיקות. אנחנו נערכים לכך. אני מקווה שעוד השבוע יהיו מכשירי בדיקה במרפאת הכנסת, וכל ח"כ שירצה יוכל לעבור את הבדיקה. מובן שלא נחייב אותם, אבל לדעתי זה ממש מתבקש".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-22 09:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0MjU30gEA?oc=5
52781870390074

Bagikan Berita Ini

0 Response to "היועמ"ש לבג"ץ: אין מניעה לקיים דיונים בכנסת – למרות הנחיות משרד הבריאות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.