Search

השדה הדמוקרטי מצטמצם: וורן פורשת מהמרוץ לנשיאות - וואלה!

השדה הדמוקרטי מצטמצם: וורן פורשת מהמרוץ לנשיאות - וואלה!

השדה הדמוקרטי מצטמצם: וורן פורשת מהמרוץ לנשיאות
צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הסנאטורית הפרוגרסיבית אליזבת וורן פרשה היום (חמישי) מהמרוץ ליצוג המפלגה הדמוקרטית. זאת אחרי כישלונה בפריימריז, ובמיוחד ב"סופר טיוזדיי" אתמול, כשלא הצליחה אפילו לנצח במדינת הבית שלה מסצ'וסטס. עם פרישתה של וורן, הפכו הבחירות הפנימיות במפלגה לקרב ראש בראש בין סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המשתייך לאגף המתון, לבין הסנאטור ברני סנדרס, המשתייך לאגף הפרוגרסיבי.

וורן, פרופסורית למשפטים, הייתה בתחילת המרוץ אחת המועמדות המובילות תוך שהיא מנהלת קמפיין על מאבק בשחיתות ובוול סטריט, שכלל גם הצעות כלכליות וחברתיות רדיקליות בתחום ביטוח הבריאות, הפיקוח על כלי הנשק והסביבה. לפני חצי שנה היא עלתה בהתמדה בסקרים, אך לא תרגמה זאת לתוצאות בקלפיות במדינות הראשונות במרוץ. במסצ'וסטס, היא הגיעה למקום השלישי אחרי סנדרס וביידן.

הסנאטורית בת ה-70 הייתה המועמדת הבולטת האחרונה בפריימריז, ועתה נותרה רק חברת הקונגרס טולסי גילברד, שאחוזי התמיכה בה הם חד-ספרתיים. פרישתה עשויה לחזק את סנדרס אם תומכיה יעברו למחנהו, אולם לא ברור אם היא תתמוך בו באופן רשמי. בין השניים נתגלעו חילוקי דעות במהלך המרוץ, וורן אף האשימה אותו בסקסיזם, כשטענה שהוא אמר לה ב-2018 שאישה לא יכולה לנצח את הנשיא דונלד טראמפ. הוא מכחיש זאת.

בדומה לסנדרס, היא התנגדה לתרומות מצד בעלי הון והסתמכה על תרומות קטנות של פעילי שטח עבור הקמפיין שלה. עם זאת, היא ספגה ביקורת כשלא סירבה להתנער מתרומת קמפיין בת שמונה ספורת למימון פרסומות. היא אף לא הצליחה להסביר כיצד היא מתכננת לממן את תכניתה השאפתנית לביטוח בריאות לאומי, שבה תומך גם סנדרס. בנוסף לכך, היו שהטילו ספק ב"יכולת ההיבחרות שלה", מונח מעורפל הרומז לכך, בעיני תומכיה, שאמריקנים לא מוכנים עוד לבחור אישה כנשיאה.

תומכיה אמרו שהיא עמדה בפני מוסר כפול בשל היותה אישה, כשהם ציינו שסנדרס לא נשאל שאלות דומות לגבי האופן שבו יממן את תכנית ביטוח הבריאות שלו.

אתמול פרש מהמרוץ גם המיליארדר מייקל בלומברג, שנחל בעצמו כישלון חרוץ ב"סופר טיוזדיי", ופרס את תמיכתו על ביידן. האחרון רשם הצלחות כבירות ביום שלישי, כשניצח בעשר מדינות מתוך 14, כולל בטקסס, ששולחת את מספר הצירים השני בגודלו לוועידת המפלגה בקיץ. סנדרס ניצח ביתר, בהן בקליפורניה, ששולחת את מספר הצירים הגדול ביותר.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-05 15:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDQ4MjPSAQA?oc=5
52781842865273

Bagikan Berita Ini

0 Response to "השדה הדמוקרטי מצטמצם: וורן פורשת מהמרוץ לנשיאות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.