Search

צה"ל בוחן: מנגנון זיהוי חללים יוסב לטובת בדיקות קורונה - ישראל היום

צה"ל בוחן: מנגנון זיהוי חללים יוסב לטובת בדיקות קורונה - ישראל היום

המאמצים להגברת מספר בדיקות הקורונה נמשכות, כשבין היתר נבחנת אפשרות להסב את מנגנון החללים של צה"ל לטובת קיום בדיקת קורונה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי וקצין רפואה ראשי תת אלוף ד"ר טריף בדר, ביקרו היום (ראשון) בפיילוט של הרבנות הצבאית בבסיס צריפין, שבו מתבצע פיילוט במסגרתו בחינת האפשרות להסב את מגנון זיהוי החללים באמצעות DNA לטובת מנגנון בדיקה וזיהוי של נגיף הקורונה.

צילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע שעבר עדכנו ברבנות הראשית על המאמצים להסבת המנגנון. במכתב ששלח ראש מטה הרבנות הצבאית אל"ם צחי דותן, הוא ציין כי "אחת המשימות המרכזיות שהוטלה עלינו בתחום זה היא הסבת מעבדת פיענוח דגימות ה-DNA. של הרבנות הצבאית למעבדה לעריכת בדיקות לגילוי הנגיף. אנשי המקצוע של ענף זו"ק פועלים מסביב לשעון למימוש משימה חשובה זו".

בצה"ל מעריכים כי באמצעות הסבת מנגנון זיהוי החללים, ניתן יהיה לערוך בין 400 ל-1000 בדיקות קורונה ביום, וכך לסייע באופן משמעותי למערכת הבריאות במאמצים למגר את הנגיף.

ברבנות הצבאית פועלים גם על מנת להעניק סיוע בקבורת נפטרים כתוצאה מהקורונה בעת הצורך. אל"ם דותן ציין כי "אנו נערכים למתן סיוע לחברות-קדישא בארץ במקרה ולא עלינו נחווה תרחיש של ריבוי נפטרים מן הנגיף. נכון לשלב זה, לא ירדה פקודה סדורה בנושא, ואנחנו מקווים ומתפללים שלא נגיע לתרחישי אסון לאומי בהיבט מספר החללים".

"רבנות פיקוד העורף נערכה בכוחות מתוגברים כדי ללוות את מגוון הפעולות המוטלות על הפיקוד בימים אלה. לקראת השבת שעברה, בוצע שיתוף פעולה מבורך בין רבנות הפיקוד ובין רבנות מד"א, כדי ללוות את המוקדנים הרבים ואת שאר הגורמים העוסקים יום ולילה במשימת בלימת הנגיף".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-22 11:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0MzEz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ0MzEz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "צה"ל בוחן: מנגנון זיהוי חללים יוסב לטובת בדיקות קורונה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.