Search

הליכוד נגד גנץ: "הוא מקשקש, יהיה חיסון לקורונה לפני שהוא יקים ממשלה בלי טיבי" - ישראל היום

הליכוד נגד גנץ: "הוא מקשקש, יהיה חיסון לקורונה לפני שהוא יקים ממשלה בלי טיבי" - ישראל היום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הטיל היום (ראשון), פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, פצצה פוליטית נוספת. בראיון שערך ברדיו "קול ברמה" תקף ראש הממשלה נתניהו, את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן והדגיש כי על איתמר בן גביר לפרוש מן המירוץ.

גם בפעם השלישית - משדר הבחירות של "ישראל היום" // צילום: משה בן שמחון

ראש הממשלה נתניהו התייחס במהלך הריאיון לקמפיין של ישראל ביתנו בראשות ליברמן, ולשימוש ברטוריקה המסיתה לדבריו, בה עושים שימוש בקמפיין הבחירות נגד החרדים. בראיון ראש הממשלה הדגיש כי "הדברים של ליברמן על החרדים עברו את גבול האנטישמיות", ובהמשך דבריו אך הגדיל ואמר כי "ליברמן לא יהיה בממשלה שלנו. הוא מפיל סדרתי של ממשלות הימין. מה הטעם? הוא חבר לשמאל, ולכן הוא לא מעניין".

בחשבון הטוויטר של הליכוד תקפו את גנץ: "הוא מקשקש. ימצאו חיסון לקורונה לפני שהוא ימצא דרך להקים ממשלה בלי אחמד טיבי. אנחנו מנדט מניצחון שימנע בחירות רביעיות או ממשלה מסוכנת שתהיה תלויה בטיבי. צאו להצביע ליכוד ואנחנו מנצחים".

מוקדם יותר היום, התפרסם כי עוצמה יהודית ומי שעומד בראשה, עורך הדין איתמר בן גביר, הגיעו להסכמה עם הליכוד בנוגע לתנאים שבהם עוצמה יהודית תפרוש מהמירוץ, ותמנע שריפת קולות לגוש הימין. על פי ההסכם, הליכוד תתחייב להוריד את אחוז החסימה ולבטל את סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם כי חאן אל אחמר יפונה בתוך שישה שבועות. אולם, בעוצמה יהודית טוענים הבוקר שעודכנו על ידי נציגי הליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהסיכום ומסרב לקיים את התנאים.

עוד בנושא: 

בראיון שערך ראש הממשלה נתניהו ברדיו "קול ברמה", התייחס ראש הממשלה להסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, שבמקרה הטוב החזיק למשך הלילה בלבד, והדגיש כי "בזמן שהשמאל תמיד מתאחד, אצלנו לא עוברים את אחוז החסימה", אמר נתניהו שהדגיש כי "אני אשמח אם איתמר בן גביר יפרוש. חסר לנו מנדט אחד בכדי לנצח. בן גביר צריך לגלות אחריות. המחנה הלאומי לא יסלח לו".

במהלך הצהרה של יו"ר כחול לבן בני גנץ בכפר המכבייה, תקף גנץ את ההסכמות אליהן הגיעו הליכוד ועוצמה יהודית ותקף את נתניהו. "נתניהו מוכן למכור את עצמו ואת ערכי תנועת הליכוד לגזענים", אמר גנץ שהוסיף כי "הוא כבר הציע לכהניסטים כסף וג'ובים, ועכשיו הוא מציע להם איחוד של ממש עם תנועת הליכוד. מהיום אימרו הליכוד-עוצמה יהודית".

 

נתניהו: "הדברים של ליברמן על החרדים עברו את גבול האנטישמיות" // צילום: אי.אפ.פי

בתוך כך, מאבקי הריאיון בני גנץ לנתניהו התחילו היום כבר בשעות הבוקר המוקדמות. הבוקר, בזמן שהמערכת הפוליטית נמצאת במאבק סוער על כל קול וקול, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פתחו בבליץ ריאיונות תקשורתי בכדי לעודד את בעלי זכות ההצבעה, לצאת ולהצביע בעבורם.

ראש הממשלה נתניהו התראיין מוקדם יותר ברדיו של רשת כאן ב', והתייחס לטענה ולפיה הליכוד הוא זה שאחראי "לבישול" הקלטת יועצו הבכיר של גנץ, ישראל בכר, שפוטר בשבוע שעבר לאחר חשיפת ההקלטה, ובנוסף התייחס להסתה שמופנת כלפיו מטעם כחול לבן. "קשקוש מוחלט. הוא פוטר כי אמר את האמת בחדרי חדרים, זו עדות מבפנים, אני מתפלא שלא פרסמו לפני כן", אמר נתניהו על סוגיית בכר והוסיף בעניין הטענות המופנות כנגדו על כי "במפלגתו של גנץ קוראים לי 'ארדואן', הם מדברים על הסתה? זה איום ונורא. אני לא אומר שהוא היטלר, הוא חדל אישים, אבל לא היטלר".

יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ התראיין גם כן הבוקר בכאן ב' והתייחס לסוגיית יועצו לשעבר ישראל בכר: "הוא נגרר ואמר דברים חמורים, אבל אני לא עוסק בעבר, אני לא חושב שהוא הרדים אותי". בהמשך דבריו תקף גנץ את נתניהו על הטענה כי בחר בו לתפקיד הרמטכ"ל כאופציה שלישית. "נתניהו מינה אותי והאריך את הכהונה שלי בשנה נוספת. מה שהוא אומר כרגע נועד לתקוף אותי ושייבושם לו. אני שמח על 38 שנות שירות - הרבה יותר ממה שנתניהו נתן", אמר גנץ בראיון. 

Let's block ads! (Why?)



2020-03-01 12:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3OTAx0gEA?oc=5
52781839162082

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הליכוד נגד גנץ: "הוא מקשקש, יהיה חיסון לקורונה לפני שהוא יקים ממשלה בלי טיבי" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.