Search

גנץ על פרשת "הממד החמישי": "ברור שזה לחץ פוליטי" - ישראל היום

גנץ על פרשת "הממד החמישי": "ברור שזה לחץ פוליטי" - ישראל היום

בעקבות הדיווחים על האפשרות שתיפתח חקירה לגבי חברת "הממד החמישי" שבראשה עמד בעבר יו"ר כחול לבן, הגיב הבוקר (חמישי) ח"כ בני גנץ על ההתפתחויות בראיון לכאן רשת ב' וטען: "מדובר בלחץ פוליטי". אמש דווח על כוונת הפרלקיטות להמליץ על פתיחת חקירה בנוגע לחשדות על מצג שווא שלכאורה הציגו בחברת "הממד החמישי" למשטרה לצורך פטור ממכרז. ח"כ גנץ או מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשייך, אינם חשודים.

צילום: משה בן שמחון

בדבריו הבוקר, עקץ ח"כ גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנגדו הוגשו שלושה כתבי אישום, ואמר: "ברור שהדבר קשור לעובדה שנתניהו נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים. אני לא נמצא באזור החיוג הזה. בניגוד לנאשם, אני מכבד את רשויות החוק. אני משוכנע בניקיון כפיי, מאמין בעבודה הטובה של הפרקליטות וכל הגורמים הנוגעים בדבר. אני שקוף ורגוע לחלוטין. הכל ספין. אני מאמין שהציבור נבון ומבין את המגמות האלה".

לאחר שפורסם על המלצת הפרקליטות, אמר הבוקר יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, בראיון לגל"צ: "כחול לבן זו המפלגה המושחתת ביותר בישראל - והם אלו שמדברים בשם ניקיון הכפיים. אין לי ספק שהרבב שדבק בה יוכח בהמשך".
השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, התייחס אף הוא לדיווחים. אשמח אם מישהו יסביר לי ולציבור, איך יודעים מראש בפרקליטות, עוד לפני בדיקה, שבני גנץ כן חשוד או לא חשוד בפרשה?", כתב השר ארדן בטוויטר, "הרי אף גוף חקירה עוד לא חקר את ההתקשרות ואת ההטעיה של המשטרה בקשר ליכולות החברה".
ח"כ גנץ ומפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך. לא חשודים בפרשה // צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני

בדו"ח מבקר המדינה עלה לכאורה כי במהלך משא ומתן עם המשטרה ביחס לפרויקט טכנולוגי שלמשטרה היה עניין בו, הציגו אנשי "הממד החמישי" מצגים כוזבים בפני המשטרה.

בדו"ח מיוחד של מבקר המדינה בעניין מערך הרכש במשטרת ישראל, עלה כי בשנת 2016 פנתה "הממד החמישי" אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. לאחר בדיקות שונות היה צורך לבצע פיילוט על מנת לבדוק את יכולות המערכת, דבר שהצריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר.

לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל. חוות הדעת כללה לכאורה פרטים כוזבים ביחס לחברת הממד החמישי, ניסיונה וללקוחותיה. על פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014. בנוסף נאמר, כי לחברה חמישה לקוחות שהינם גופים ביטחוניים וכי קיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף - מבדיקת המבקר עולה לכאורה כי מדובר בפרטים שאף הם כוזבים. ולכאורה לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-20 07:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1MTAz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1MTAz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "גנץ על פרשת "הממד החמישי": "ברור שזה לחץ פוליטי" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.