Search

בהלת הקורונה: תיאסר כניסת אזרחים מדרום קוריאה ומיפן לישראל - וואלה!

בהלת הקורונה: תיאסר כניסת אזרחים מדרום קוריאה ומיפן לישראל - וואלה!

בהלת הקורונה: תיאסר כניסת אזרחים מדרום קוריאה ומיפן לישראל
צילום: יניר יגנה, עריכה: עמית שמחה

ישראל נערכת למניעת הפצת נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • רשות האוכלוסין תאסור את כניסתם של אזרחי יפן וקוריאה הדרומית לישראל
  • ההנחיה בנוגע לאזרחי יפן תיכנס לתוקפה מחר בבוקר
  • טיסה שהייתה אמורה לצאת לקוריאה הדרומית בוטלה - ומאות תיירים נותרו ללא פתרון

רשות ההגירה והאוכלוסין תאסור את כניסתם של אזרחים מקוריאה הדרומית ומיפן, במסגרת המאמצים למנוע את הפצת נגיף הקורונה בישראל. ההנחייה תכנס לתוקף מחר בשעה 08:00 בבוקר.

אמש מנעו עובדי הרשות באופן נקודתי את כניסתם של תיירים מקוריאה הדרומית שנחתו בישראל, אך מעתה האיסור יהיה גורף. ל-12 נוסעים ישראלים הותר להיכנס לישראל, ולפי הנחיות משרד הבריאות הם חיובו בבידוד ביתי של 14 יום כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל מרגע נחיתתם בארץ.

טיסה הייתה אמורה לצאת אתמול בשעה 22:00 בלילה מישראל לקוריאה הדרומית, אך היא בוטלה. מאות תיירים חיכו בשדה התעופה ולא מצאו פתרון שיאפשר להם לשוב לביתם.

הישראלים פונו לבתיהם באופן מבוקר על ידי צוותי מד"א. החובשים והפרמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, והם ממוגנים בחליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר פינוי הנוסעים, כלי הרכב יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

החלת רשות האוכלוסין מגיעה לאחר שאמש החמיר משרד הבריאות את נהלי הכניסה לארץ משתי המדינות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מסר כי מעתה יידרשו ישראלים ששבו מדרום קוריאה ויפן לשהות בבידוד, זאת לאחר שהתברר כי כמה מחברי קבוצת תיירים מקוריאה הדרומית נשאו את הנגיף בעת שהותם בישראל. בר סימן טוב אמר הערב כי "מתפתח אירוע שאנחנו מנסים להשתלט עליו. המשמעות מבחינתנו היא להשתלט על האירוע מבחינה אפידמיולגית - לאתר את כל האנשים שהיו עמם במגע ולומר להם להיות בבידוד בית ל-14 יום".

בתדרוך שערך בר סימן טוב, הוא הוסיף כי "מעריכים שיש פוטנציאל להדבקה, בגלל שהם היו פה מספר לא מבוטל של ימים". הוא הבהיר כי ההערכה היא שהפוטנציאל לכך שיש חולה בישראל גדל משמעותית, משום שהיו לפחות מאות אנשים שבאו איתם במגע. הוא הבהיר כי "כל המערכת התגייסה להתמודד עם האירוע הזה".

בנוסף לכך, אמר כי "בלי קשר, בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה. הוא טיפס בימים האחרונים, ולכן החלטנו להפסיק את התנועה עם המדינה". הוא הוסיף כי במשרד בוחנים להטיל הגבלות על יעדים נוספים. "אנחנו בוחנים הגבלות גם על טייוואן, ונפרסם לגביה החלטה בשעות הקרובות". בר סימן טוב הוסיף כי "אנחנו מבינים שזה מעורר הרבה שאלות ולכן פתחנו שני מוקדי מידע לציבור". הוא הבהיר כי כפי שפורסם בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, "אם יש סימפטומים למי מהאנשים שצריכים להיות בבידוד, הקמנו מוקד ביחד עם מד"א שיתחיל לפעול הערב משמונה. שם תתקבל החלטה האם האדם צריך לשהות בבידוד או לא".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-23 08:01:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIzMzLSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIzMzLSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בהלת הקורונה: תיאסר כניסת אזרחים מדרום קוריאה ומיפן לישראל - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.