Search

חולה קורונה ראשון אובחן בישראל לאחר שחזר מאיטליה; יישלח לבידוד בשיבא - ישראל היום

חולה קורונה ראשון אובחן בישראל לאחר שחזר מאיטליה; יישלח לבידוד בשיבא - ישראל היום

אזרח ישראלי ששב מטיול באיטליה לפני ארבעה ימים אובחן כחולה הראשון בנגיף הקורונה בישראל. האזרח שנושא את הנגיף, יועבר לבידוד בבית החולים שיבא ויימצא במתקן המיוחד להמשך הטיפול. כך עדכן היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. גם סמנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתמר גרוטו, ששהה ביפן וכעת נמצא בבידוד, עלה בשיחת אינטרנט מרוחקת מביתו בכדי להשתתף בדיון.

משרד הבריאות פרסם את סטטוס הקורונה בישראל לפי נתונים שמצויים בידו: סך כל בני האדם שנמצאים כעת בבידוד ביתי בישראל עומד על 1,760 בני אדם, כשמתוכם 1,506 בני אדם נמצאים בבידוד בפועל ו119 בני אדם נכנסו לבידוד היום. למעלה מ-20 אלף פניות נעשו למוקד בנושא הקורונה, כאשר עד כה נעשו 980 בדיקות לאיתור הנגיף כשמתוכן התגלו סך של שני חולים מאומתים בווירוס הקורונה.

בר סימן טוב: "יש לנו חולה קורונה מאומת שהגיע מצפון איטליה. הנחת העבודה שלנו היתה מתחילת האירוע, שיהיו לנו מקרים בישראל כשהמטרה היתה לצמצם ולדחות הגעת חולים לארץ. החקירה האפדימיולוגית שלו הושלמה. המגעים שלו יהיו בבידוד ויפסיקו להיות מדבקים החל מהשעה הקרובה. האמצעי היחיד שלנו לעצור את התפשטות המחלה הוא הגבלת נסיעות לחו"ל ומפגשים עם אנשים שהם בסיכון להפיץ את המחלה". בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי במשרד "מעריכים בסבירות גבוהה שאת הדפוס שראינו בדרום קוריאה נראה בעוד מדינות".

בר סימן טוב הגן על החלטת משרד הבריאות שדוגל בהיערכות יתר אל מול נתפרצות הקורונה. "גם אם החמרנו ביחס למדינות אחרות אנחנו בטוחים שעשינו את הדבר הנכון", אמר בר סימן טוב שהמשיך והדגיש כי "הקריאה שלא לנסוע לחו"ל, שנתפסה כדרקונית, מתקבלת לאחר שלאט לאט יווצרו צברים של תחלואה במדינות רבות".

עוד בנושא:

בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי שיתוף פעולה מצד האזרחים הוא גורם משמעותי שיכריע את המאבק 

"עדכנתי את ראש הממשלה בפרטי האירוע ובשעה 2 ורבע יהיה סיור של ראש הממשלה בחמ"ל של מד"א. אנחנו מתחילים עכשיו פרק חדש בהתמודדות עם התחלואה בישראל ואנחנו יודעים שאם הציבור ייענה ויפעל בהתאם להנחיות נדע להתמודד בצורה טובה. זה תלוי בהיענות של הציבור ובכך שמי שיהיה בבידד נמצא בבידוד. לא לזלזל לא לחשוב שזו מחלה קלה. צריך להקפיד הקפדה יתה על ההוראות וכל נדע לעבור בצורה הטובה ביותר".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור שנכחה בדיון אמרה: "נטפל הדרגתית כמו שעשינו עם דרום קוריאה ובסין במטרה לגיע לכך שאנשים מאיטליה לא יהיו בארץ".

חולה קורונה ראשון בישראל, אדם שחזר מאיטליה // צילום: פז בר

במקביל, שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי בכוונתו לחתום היום (חמישי) על איסור כניסה של אזרחים זרים מאיטליה לישראל. בנוסף הודיע דרעי כי אזרחים ישראלים שיגיעו מאיטליה חזרה ארצה, ייכנסו לבידוד של שבועיים. האיסור הנוכחי מגיע בצל התפרצות והתפשטות משמעותית של נגיף הקורונה באיטליה, המדינה האירופית בה היכה הנגיף ברמה במשמעותית ביותר. בשעות הצהריים צפויה להתכנס ישיבת תדרוך מיוחדת של האגף לשעת חירום.

צו זה מתווסף לצווים הקודמים המתייחסים למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה וביפן. 

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

ד"ר איתמר גרוטו // צילום: גדעון מרקוביץ

ההודעה הזו של שר הפנים דרעי מגיע בצל הגעתה של "פצצה בריאותית מתקתקת" לשדה התעופה רמון –אילת: טיסת חברת התעופה "ריינאייר", שיצאה מנמל התעופה ברגמו-מילאן, איטליה, תנחת היום בנמל התעופה באילת. על המטוס שמרבית נוסעיו ביטלו הגעתם לישראל, יהיו גם 19 אזרחים איטלקים. מרביתם, כך על פי ההיגיון, מתגוררים במרחק מה מנמל התעופה ברגמו-מילאן, הנמצא במחוז לומברדיה באיטליה, מחוז הנמצא בהסגר על ידי השלטונות האיטלקים.

על פי ההודעה שיצאה מטעמו של שר הפנים, מדינת ישראל לא תאפשר לאזרחים איטלקים שאמורים לנחות היום בצהרים בנמל התעופה רמון- אילת, לרדת מהמטוס. 100 נוסעים איטלקים שבילו חופשה באילת ימריאו היום בצהריים מנמל התעופה רמון-אילת לנמל התעופה ברגמו מילאן באיטליה. אליהם יצורפו גם 19 אזרחים איטלקים שעושים כעת את דרכם מאיטליה לאילת בטיסת ריינאייר שהמריאה הבוקר.

התיירים האיטלקים יהיו מורשים (על פי הוראת משרד הבריאות הישראלי) להסתובב ברחבי העיר אילת, ללון בבתי מלון, לאכול במסעדות ולא יוכנסו לבידוד. על המטוס שינחת בישראל יהיו גם 21 ישראלים שחוזרים מחופשה, והם על פי הנחיית משרד הבריאות יידרשו להיכנס לבידוד בית של 14 יום באופן מידי. יחד עם זאת, על המטוס נמצאים גם שישה אזרחים ממדינות אחרות שלא ברורה ההנחייה לגביהם.

כאמור, בשעות הצהריים, ימריאו מנמל התעופה רמון- אילת בחזרה לאיטליה 119 נוסעים. רובם איטלקים. בעיר אילת נסערים מההחלטה להכניס את התיירים האיטלקים לישראל ולאילת וכמה גורמים מענף התיירות וכן גם ראש עיריית אילת- מאיר יצחק הלוי פנו למשרד הבריאות על מנת למנוע מהכנסת תיירים שיש לגבי מדינתם אזהרת מסע והוראות בידוד.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-27 10:36:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3MTMz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3MTMz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חולה קורונה ראשון אובחן בישראל לאחר שחזר מאיטליה; יישלח לבידוד בשיבא - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.