Search

נתניהו: נערכים לידיעות כוזבות על הנגיף ביום הבחירות - וואלה!

נתניהו: נערכים לידיעות כוזבות על הנגיף ביום הבחירות - וואלה!

נתניהו: חשש שהפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה תשפיע על הבחירות
צילום: יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן אמרו היום (ראשון) כי הורו לשירות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה, בין היתר על ידי גורמי חוץ ביום הבחירות. החשש הוא מניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה הבחירות תוך ניצול בהלת הנגיף.

בהערכת מצב במשרד הבריאות בתל אביב בהשתתפות שרי הבריאות, ביטחון הפנים והאוצר, אמר ארדן כי ביחס להפרת הבידוד על ידי אזרחים שנדרשו לכך. "משטרת ישראל הכינה את כל צוותי האכיפה הנדרשים במקרה שיהיו כאלה שיפרו את ההנחיות", אמר והוסיף כי הורה למשטרה להיערך לחשש נוסף, לפיו "יהיו השלכות של הקורונה על יום הבחירות", כאשר גורמים עלולים לנסות "להפיץ ידיעות בדויות כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה".

על כך השיב לו נתניהו: "לא רק פעילות של משטרת ישראל, גם שב"כ. יכולים להיות גורמים מבחוץ שרוצים להתערב בזה".

"אנחנו ממשיכים בהיערכות, מקיימים הערכות מצב יומיומיות. אקים היום צוות שרים שיטפל באתגר הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות ומתאימים אותה לנסיבות המתפתחות", אמר נתניהו, "אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל. היום אנחנו מוסיפים את אוסטרליה ואיטליה. נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות הנגיף לישראל. פרסמנו הנחיות גם לחוזרים ארצה, ואנחנו מפרסמים הנחיות לציבור ואנחנו דורשים ממנו למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות".

שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר את עמדת משרד הבריאות, לפיה "אין פשרות בבידוד". "זה חייב להיות בידוד, גם אם זה בבית או בבית חולים. מי שלא מרגיש טוב או שיש לו שאלות - יש את מד"א. אפשר לקבל את כל התשובות", אמר ליצמן, "כפי שראש הממשלה אמר, אנחנו בודקים את אוסטרליה ואיטליה. באיראן אנחנו חושבים שיש הרבה [בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה, ב"א] ויכול להיות שיש השלכות על טורקיה. נמשיך במדיניות ההחמרה. זה כולל את הנוער והטיולים בארץ, אנחנו חושבים שזה לא הזמן", הוסיף.

שר האוצר משה כחלון אמר מצידו, ברקע החשש מהנגיף, כי יש "המון אתגרים מבחינה משקית", וכי משרד האוצר יבחן את את נושא מס הרכוש בהקשר זה.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-23 10:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIzODXSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDIzODXSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו: נערכים לידיעות כוזבות על הנגיף ביום הבחירות - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.