Search

ניפוץ החלום הפלשתיני - ישראל היום

ניפוץ החלום הפלשתיני - ישראל היום

הידיעה על הפשרת הבנייה בגבעת המטוס בירושלים ושיווקן של 1,000 יח"ד ראשונות שם, כבר בשבועות הקרובים, היא לא פחות מבשורה אסטרטגית לירושלים המאוחדת. אם אכן תעמוד ההצהרה במבחן המעשה, מדובר סוף־סוף בסיכול ישראלי לתוכנית הפלשתינית, למנוע רצף בין השכונות גילה והר חומה, בגבולה הדרומי של ירושלים. גבעת המטוס יושבת בדיוק בין שתיהן.

מנקודת המבט של הפלשתינים, גבעת המטוס היא המפתח שמותיר בידיהם אפשרות מעשית, אחרונה אולי, לחלוקת ירושלים מכיוון דרום. החלום הפלשתיני הבלתי מוסתר הוא ליצור בעתיד רצף אורבני בנוי מבית לחם, דרך בית ג'אלה וגבעת המטוס ועד לשארפאת ובית צפאפא, בואכה קניון מלחה. הם רואים ברצף הזה חלק מ"בירתם העתידית – מזרח ירושלים".

פרסום המכרזים לבנייה בגבעת המטוס עוכב על ידי רה"מ נתניהו שנים ארוכות בשל לחצי ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי, בעיקר גרמניה. הצהרתו אתמול, בהנחה שיהיה לה כיסוי בשטח, היא בשורה ומהפך של ממש. די להביט בהודעה שפרסמה אתמול שלום עכשיו בעקבות הודעת נתניהו – "מכה קשה לפתרון שתי המדינות... מדובר בנקודה האחרונה שיכולה לאפשר רצף טריטוריאלי בין בית לחם לירושלים המזרחית" – כדי להבין עד כמה התוכנית הזאת חיונית ודחופה למניעת חלוקתה של ירושלים. 

בדיוק את הרצף הפלשתיני הזה ששלום עכשיו עורגת אליו, צריך למנוע. בדיוק את זה תעשה גבעת המטוס, כאשר תיבנה. הבניה שם אינה רק אסטרטגית, היא גם טבעית ומתבקשת לנוכח העובדה שהגבעה הכה מדוברת נושקת למעשה לקו הירוק (מעט מחוצה לו), ומרוחקת כ־300 מטרים בלבד מאזור התעשייה תלפיות וסמוך ל"דרך חברון" – ציר תנועה ראשי במה שהעולם מכנה: מערב ירושלים.

גם החלק השני של הודעת נתניהו משמח. לא מובן מדוע מלכתחילה הוקפא קידום תוכנית הבנייה להר חומה ה' (2,200 יח"ד). טוב שהופשרה עתה. באופן מיידי ניתן לגשת עתה לבנייה של 306 יח"ד שם. את השאר צריך יהיה להעביר במרוץ אישורים מפרך. גם כאן - המבחן יהיה מבחן הביצוע.

את המלאכה יוכל נתניהו להשלים אם יצרף לרשימת התוכניות המופשרות גם את תוכנית הבנייה בעטרות ("האצבע הצפונית של ירושלים") וייתן אור ירוק לוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית לבניית 8,000 יח"ד שם, להתנגדות הציבור. הוא יזים בכך שמועות עקשניות, שלפיהן אזור התיירות הפלשתיני שתוכנית המאה מייעדת לפלשתינים בעטרות, בא במקום השכונה הזאת. צריך לקוות שהידיעות הללו אינן נכונות.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-21 07:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1NDM10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1NDM10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ניפוץ החלום הפלשתיני - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.