Search

הורי התלמידים מהצפון ומהדרום חוששים מהידבקות: "היו קרובים מאוד לקבוצת התיירים" - ישראל היום

הורי התלמידים מהצפון ומהדרום חוששים מהידבקות: "היו קרובים מאוד לקבוצת התיירים" - ישראל היום

בהלת הקורונה בשיאה: הורים ותלמידים בבתי ספר בקריית חיים, עפולה ובאר שבע, אשר לומדים יחד עם תלמידים הנמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה בעקבות מגע עם תיירים דרום קוריאנים שהתגלו כנשאי הנגיף, מעידים על תחושות קשות ומבולבלות ביחס להנחיות משרד החינוך להמשיך את הלימודים כרגיל.    

בתוך כך, הבוקר (ראשון) ממלאת מקום שגריר ישראל בדרום קוריאה הוזמנה לשיחת מחאה במשרד החוץ הקוריאני בעקבות היחס לאזרחים קוריאנים בישראל. במשרד החוץ אישרו כי הממונה בקוריאה זומנה לשיחת מחאה. זאת לאחר שאתמול הודיעה ישראל על סגירת שעריה בפניה תיירים מדרום קוריאה ומיפן. 

אילנה רפאלוב אטיאס, אמה של עינב אטיאס תלמידת ט2 מחטיבת דגן בקריית חיים שנמצאת בבידוד, סיפרה ל"ישראל היום": ״אנחנו רגועים כי אני אחות במקצועי ויש לי קצת פרופורציות. הילדה סיפרה לנו שהיו המון סיטואציות שהילדים מהכיתה היו יחד עם קבוצת התיירים הקוריאנית. הם היו איתם יחד ברכבל ובעוד מקומות וזה היה מעט מלחיץ, בגלל שאני אחות הייתי צריכה לקבל אישור מיוחד להגיע לעבודה. קיבלנו הוראות מפורטות כיצד לנהוג וכמה זמן הילדה צריכה להיות בבידוד. היו לא מעט פניות אלי מהורים מודאגים".   

תלמידי תיכון "דגן" בקריית חיים מגיעים לביה"ס הבוקר 

עוד סיפרה: "יש המון חשש ואנחנו משתדלים להרגיע. הילדה שלי בסדר, והיא רגועה. לפי שעה לא ידוע לנו על מישהו שגילה תסמינים של מחלה״.   

ד׳ אימא לתלמיד נוסף בבית הספר: "שקלתי לא לשלוח אותו היום לבית ספר, לכן הוא הגיע מעט באיחור. רוב התלמידים כן הגיעו כי השגרה חשובה. שוחחתי עם המנהלת והצוות החינוכי ואני סומכת עליהם. יש קבוצות וואטסאפ של ההורים. יש המון התכתבויות כי החשש מהנגיף גדול". 

עוד אמרה: "אנחנו משתדלים להרגיע אחד את השני. מדובר בעשרות תלמידים מכל קריית חיים. הם יכולים להיות בכל מקום ב 10 הימים האלה. בבית הקפה, באוטובוס. מדאיג". 

אווה זילברשטיין, אם לתלמיד בחטיבת הביניים ע"ש  דוד טוביהו בבאר שבע, אמרה: "הייתה לנו שיחה עם הנהלת בית הספר ולאחר שקיבלנו עדכונים על המצב, אנחנו יותר רגועים. נראה לי שהמצב בשליטה ולא צריך להכנס לפניקה״.

מנהלת תיכון "אלון" בעפולה, איריס קרל, סיפרה ל"ישראל היום":  "בעקבות  העדכון האחרון שפרסם משרד הבריאות, ישנה אפשרות לכך כי במסע למדבר יהודה תלמידנו שהו במקום עם המשלחת הדרום קוריאנית. לאחר היוועצות משותפת עם משרד הבריאות ומשרד החינוך, ועל מנת שלא לקחת כל סיכון, אותם תלמידים הונחו להישאר בבית עוד 3 ימים עד להשלמת 14 יום ממועד השהות באתר. נכון לעתה אנו ממשיכים להתנהל כרגיל. כל תלמידינו מגיעים לבית הספר והלימודים מתקיימים כסדרם באופן הבטוח ביותר".   

חדר מצב במשרד החינוך

"אם במקרה למי מהתלמידים יש תסמינים כפי שמתוארים במסמך שפרסם משרד הבריאות, או אם מי מהתלמידים חש ברע, יש להודיע מידית למשרד הבריאות. הצוות החינוכי והייעוצי עומד לרשות התלמידים וההורים בכל עת, בברכת  בריאות לכולנו".   

אם לשתי בנות הלומדות בתיכון אורט אלון בעפולה, שהחליטה להשאיר את בנותיה בבית למרות שהן לא לומדות בשכבת י', סיפרה גם היא ל"ישראל היום" על התחושות הקשות: "הבנות שלי לומדות בכיתות אחרות ולא בשכבת י', והחשש שלי הוא שהן היו במגע עם האחים של אותם ילדים שהיו במצדה בזמן שהמשלחת הקוריאנית הייתה שם. אם יימצא שאחד או יותר מהילדים נדבקו חלילה בקורונה, אז מה קורה עם בני המשפחה שבאו איתם במגע? אני לא סומכת על משרד הבריאות ולא על משרד החינוך, אלא רק על האינטואיציות שלי. לכן החלטתי שגם הבנות שלי יישארו בבית לפחות בשלושה הימים הקרובים".         

ממשרד החינוך נמסר כי הקו הפתוח של המשרד החל לפעול הבוקר מהשעה 8:00 וכבר נקלטו פניות רבות של  הורים.

נתונים מדויקים ימסרו בהמשך.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-23 07:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1NzUz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM1NzUz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "הורי התלמידים מהצפון ומהדרום חוששים מהידבקות: "היו קרובים מאוד לקבוצת התיירים" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.