Search

התפרצות הר הגעש בניו זילנד: נפתחה חקירה פלילית - ישראל היום

התפרצות הר הגעש בניו זילנד: נפתחה חקירה פלילית - ישראל היום

בעקבות אסון התפרצות הר הגעש "האי הלבן" בניו זילנד, המשטרה המקומית הודיעה היום (שלישי) על פתיחתה של חקירה פלילית לבירור נסיבות מותם של התיירים שטיילו במקום בזמן התפרצות. 

עוד בנושא:

תיירים בורחים בזמן התפרצות הר הגעש בניו זילנד // צילום: רויטרס

במסיבת העיתונאים שהתקיימה, המשטרה לא סיפקה פרטים נוספים על מהות החקירה, אבל נאמר כי בחקירה ישתתפו גורמים רגולטורים המשתייכים לגופי בריאות ובטיחות. ההצהרה הזאת מעידה ככל הנראה כי הרשויות חוששות מכך שנעשתה הפרה של כללי בטיחות במקום. ההודעה הזאת מגיעה לאחר דיווחים כי מדענים הזהירו לאחרונה על פעילות ססמית במקום שהובילה לפרסום אזהרות על פעילות וולקנית במקום.

התפרצות הר הגעש מזרחית לחופי ניו זילנד // צילום: איי.פי

יממה אחרי התפרצות הר הגעש, הרשויות מדווחת על כך שמניין ההרוגים עומד על חמישה בני אדם, שמונה בני אדם עדיין נעדרים, כאשר ההערה היא שאינם בחיים ו-31 פצועים כאשר, מתוכם 27 פצועים סובלים מכוויות ביותר מ-71 אחוזים מגופם. 

המשטרה במדינה דיווחה שבזמן התפרצות הר הגעש "האי הלבן", או בשפה המאורית "ואקאארי", נמצו על האי 47 בני אדם כאשר מתוכם 24 תיירים מאוסטרליה, תשעה תיירים מארה"ב, חמישה מניו זילנד, ארבעה תיירים מגרמניה ועוד מספר תיירים מסין, בריטניה, גרמניה ומלזיה. 

דקה לפני התפרצות הר הגעש // צילום: רויטרס

ההערכות בקרב רשויות החילוץ הן שהגופות של חלק מן המטיילים שנכחו על האי בזמן ההתפרצות, נותרו חבויות מתחת ערמות האפר והסלע שניתזו בזמן האירוע. סגן פקד המשטרה בניו זילנד, ג'ון טימס הסביר במסיבת העיתונאים כי "אנו סבורים ברמה גבוהה שאיש על האי לא שרד".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-10 07:35:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE0Mzgx0gEA?oc=5
52781714402526

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התפרצות הר הגעש בניו זילנד: נפתחה חקירה פלילית - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.