Search

מחיר הדמים עולה: עיראק על סף מלחמת אזרחים - ישראל היום

מחיר הדמים עולה: עיראק על סף מלחמת אזרחים - ישראל היום

המחאה בעיראק נמשכת יותר מחודש וכבר עלתה בחייהם של למעלה מ-450 בני אדם, אך כעת, שבוע לאחר התפטרותו של ראש הממשלה עאדל עבדול מהאדי, המצב במדינה גולש לאלימות המאפיינת מלחמת אזרחים.

תקרית הירי בבגדד

למעלה מ-20 בני אדם נהרגו הלילה (בין שישי לשבת) במתקפות ירי ודקירה נגד מפגינים, שבוצעו על ידי גברים בבגדים אזרחיים. ברשתות החברתיות במדינה דווח כי כמה יורים שנלכדו על ידי המפגינים הודו כי הם משרתים את תנועת חיזבאללה בעיראק, ארגון הנאמן לאיראן.

עוד בנושא:

ארגון סאראיא אל איסלם, המיליציה החמושה של איש הדת השיעי האנטי איראני מוקתדא א-סאדר, נחלץ לעזרת המפגינים ואנשיו החלו להשיב אש לעבר החמושים שביצעו את הירי על המפגינים. מדובר בפעם הראשונה מאז שהחלה המחאה שעימות חמוש שכזה מתרחש. 

על סף מלחמת אזרחים? המפגינים בעיראק// צילום: רויטרס

דיווחים בעיראק טענו כי ביתו של א-סאדר הותקף מוקדם יותר היום, בעוד איש הדעת שוהה באיראן, בעיר הקדושה לשיעים קום. א-סאדר אינו לבד בביקורת על איראן. מנהיג הדת השיעי העיראקי עלי סיסטאני תקף גם הוא את המעורבות האיראנית בבחירות ראש הממשלה וקרא ל"מדינות זרות" לחדול מלהתערב". 

על פי דיווחים בעיראק, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, נמצא בבגדד ולוקח חלק במשא ומתן על הרכבת ממשלה חדשה במקום ממשלתו של ראש הממשלה היוצא, עאדל עבדול מהאדי. כלי תקשורת המתנגדים לאיראן במדינה טוענים כי סולימאני הוא שעומד מאחורי גל האלימות כנגד המפגינים, בניסיון לדכא את ההפגנות בדרך דומה לדיכוי המחאה באיראן בשבועות הקודמים.

הפגנות בנג'ף נגד הממשלה

בתוך כך, הבית הלבן הודיע היום על שורה של סנקציות נגד ארבעה בכירים במיליציות העיראקיות הנאמנות לאיראן, זאת בתגובה להרג המפגינים ולאלימות הגוברת במדינה. יועצו של מזכיר המדינה האמריקני, דייויד שנקר, גינה את ההתערבות האיראנית בחריפות ואמר כי לעיראק יש את הזכות לעצור את קאסם סולימאני ואנשיו. 

"עיראק שילמה מחיר דמים כבד ותלול בשל המעורבות האיראנית במדינה. לארצו תהברית אין את הסמכות לעצור את סולימאני ואנשיו אבל לממשלת עיראק יש ועליה לעשות זאת", אמר שנקר.

מפגין צעיר שנפצע בהפגנות בעיראק // צילום: רויטרס

פצועים בהפגנות בעיראק // צילום: רויטרס

Let's block ads! (Why?)



2019-12-07 13:02:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEzNTMz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEzNTMz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מחיר הדמים עולה: עיראק על סף מלחמת אזרחים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.