Search

כוכבי: בזכות העמדה המוסרית, נוכל לפעול במלוא העוצמה - וואלה!

כוכבי: בזכות העמדה המוסרית, נוכל לפעול במלוא העוצמה - וואלה!

שידור חי:

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר הבוקר (רביעי) ברקע החקירה בהאג אודות פעילות צה"ל במבצע צוק איתן כי בזכות העמדה המוסרית של צה"ל, "נוכל להפעיל את צה"ל בכל העוצמה, גם במרחבים האורבניים בהם בחר האויב".

לדבריו, "מלחמה היא לעולם המוצא האחרון, אך מלחמה היא פתרון ומבצע הוא פתרון ובמקרים בהם מוצו כל הדרגים הדיפלומטיים, מלחמה היא פתרון. הוא היעד העליון אליו צבא צריך להתכונן, ולכן כשנפעל מתוך העיקרון הזה, שהוא צעד אחרון, לעולם נהיה בעמדה מוסרית צודקת - שיצאנו למלחמה מתוך תכלית של הגנה ולא של כיבוש". עם זאת, הוא הדגיש כי צה"ל "לא יסבול סטיות של ערכים בתוך הנורמות".

הרמטכ"ל התחייב שצה"ל "לא ייתן לאיראן להתבסס בעיראק". "כל הזירות שמקיפות אותנו במעגל ראשון פעילות", אמר כוכבי. "היו שנים רבות בהן סוריה היה קפואה. היא לא העסיקה אותנו. היו שנים רבות שעזה לא העסיקה אותנו וגם לבנון. היום כל הזירות פעילות. בחודשים האחרונים לא הייתה זירה שלא היו בה לפחות שתי התראות. לא רק שכל הזירות פעילות, גם נוספו זירות. עיראק וכוחות קודס הפועלים בה, כשהיא חסרת משילות. האמל"ח מתקדם ועובר שם על בסיס חודשי, אנחנו לא יכולים שהמצב הזה יעבור בלי טיפול. ולכן אם אני צריך לסמן את עניין הזירות הייתי אומר - יותר זירות עם יותר אויבים".

ביום שישי הודיעה התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, כי קיימת עילה לפתוח בחקירה בעקבות חשד לביצוע פשעי מלחמה על ידי ישראל בעזה, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "לאחר הערכה עצמאית ואובייקטיבית של כל המידע הזמין למשרדי, החקירה הראשונית לסוגיית המצב הפלסטיני הוכרעה בהחלטה כי כל הנתונים עומדים בכל הקריטריונים לפתיחה בחקירה תחת אמנת רומא", הסבירה. עם זאת, התובעת הוסיפה כי היא ביקשה חוות דעת נוספת של שופטי בית הדין לעניין סמכות השיפוט בטרם הפתיחה בחקירה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-25 07:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzEzMjDSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzEzMjDSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כוכבי: בזכות העמדה המוסרית, נוכל לפעול במלוא העוצמה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.