Search

ישראל תציג את ההפרות האיראניות של הסכם הגרעין במועצת הביטחון - ערוץ 7

ישראל תציג את ההפרות האיראניות של הסכם הגרעין במועצת הביטחון - ערוץ 7

שר החוץ ישראל כ״ץ הנחה את נציגי משרדו להציג בפני מועצת הביטחון את כלל ההפרות האיראניות של הסכם הגרעין, בכינוס הקרוב של המועצה.

"אנו מברכים על המכתב שהגישו צרפת, גרמניה ובריטניה בו צוין כי איראן מפתחת טילים עם יכולת לשאת נשק גרעיני, תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון. הדבר מאשש את מה שטענה ישראל כל הזמן. רק הצבת איום צבאי אפקטיבי מול איראן יוכל להרתיע ולבלום את תוקפנותה", אמר השר כ"ץ.

מוקדם יותר ציין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כי המכתב האירופי אינו מספיק. "אני מברך על המכתב ששלחו שגרירי צרפת, גרמניה ובריטניה באו"ם אודות ההתחמשות של איראן בטילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים לטווחים ארוכים. לצערי הוא לא מחדש דבר".

גנץ ציין כי למרות המאמצים, "המשטר האיראני אינו מפסיק את מאמציו להשגת נשק להשמדת המונים ויכולות שיגור. גם האירופאים מבינים שאיראן היא סכנה לשלום העולם ויציבות האזור. הגיע הזמן לעבור ממכתבים למעשים. הגיעה העת להכביד משמעותית את הסנקציות על איראן".

במכתבם למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתבו שגרירי המדינות כי איראן פיתחה לפחות טיל בליסטי אחד שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני.

לטענתם, בטיל "שיהאב 3" של טהראן הוכנסו שיפורים שמאפשרים לו לשאת ראש נפץ גרעיני במשקל של לפחות חצי טונה למרחק של לפחות 300 קילומטרים.

צרפת, גרמניה ובריטניה דחקו במזכיר האו"ם להצהיר בישיבתה הבאה של מועצת הביטחון כי תוכנית הטילים מנוגדת להסכם הגרעין בין טהראן לבין למעצמות.


Let's block ads! (Why?)



2019-12-05 08:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MjAyNzfSAQA?oc=5
52781708691211

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ישראל תציג את ההפרות האיראניות של הסכם הגרעין במועצת הביטחון - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.